Jedno auto, několik jmen. Deset modelů, z nichž se po změně značky staly propadáky

Jan Matoušek Jan Matoušek
2. 9. 2019 6:02
Anglický termín badge engineering odkazuje na jev v automobilovém světě velmi populární. Zjednodušeně lze říct, že jde o jedno auto, které se ale prodává s logem dvou a více výrobců. Důvodem může být třeba úspora nákladů na vývoj, automobilky také mohou levněji pokrýt více segmentů a případně si tímto způsobem i snížit průměrné emise. Úspěch takového vozu ale také není automatický. V galerii se proto podívejte na deset případů "automobilových kukaček", které se však s prodejním úspěchem nepotkaly.
Foto: Alfa Romeo

Alfa Romeo Arna

Alfa Romeo Arna je jedním z nejznámějších automobilových propadáků všech dob. A také typický příklad oné "automobilové kukačky". Tedy vozu, co v portfoliu jedné značky působí nepatřičně, protože jej vyvinul někdo úplně jiný. Arna přišla na svět v roce 1983 a byla hybridem mezi Nissanem a Alfou Romeo. Italové totiž neměli dostatek prostředků na vývoj vlastního kompaktu, proto se spojili s japonskou automobilkou.

Jenže karoserie Nissanu Cherry s italskou technikou a prvky v 80. letech již poměrně starého Alfasudu zákazníky příliš neoslovila. Vzhledem ke kolísající kvalitě výroby, neatraktivnímu designu a nepříliš velké spolehlivosti se nedá ani moc divit. Když Alfu v roce 1986 převzal Fiat, výrobu modelu Arna zastavil a společný podnik s Nissanem rozpustil.

 

Právě se děje

Další zprávy