Automobilové oběti roku 2020. Loni skončila výroba levné Dacie i kultovního osmiválce

Jan Matoušek Jan Matoušek
6. 1. 2021 6:02
Rok 2021 přinesl mimo jiné další zpřísnění limitů emisí CO2, což vedlo automobilky k úpravám své nabídky. Někde zmizely jen vybrané motory, někde rovnou celé modely, které nedostaly přímého nástupce. Na přehled modelů, které kvůli emisím i nezájmu v novém roce už do výroby nezadáte a vybírat můžete maximálně ze skladových zásob, se podívejte do následující galerie.
Foto: Dacia

Dacia Logan MCV

Neskončily ale jen luxusní a supersportovní automobily. Do věčných lovišť se loni odporoučela i Dacia Logan MCV - před dvanácti měsíci ještě nejlevnější nové auto na českém trhu (začínalo na částce 204 900 korun). Druhá generace kombíku je zároveň i tou poslední, přímého nástupce auto nedostane. Nepřímo by jej měl nahradit jiný model, spekuluje se například o větší variantě SUV Duster.

Poprvé se Logan MCV objevil už v roce 2006. Z první generace levného sedanu Rumuni odvodili kombi až se sedmi místy k sezení, které konkurovalo třeba Citroënu Berlingo nebo Renaultu Kangoo. Druhá generace, která debutovala v roce 2013, už byla klasicky střiženým pětimístným kombíkem. Mimochodem zatímco druhý Logan MCV už skončil, první stále jede dál. Už ne jako Dacia, ale v Rusku jej pod jménem Largus nabízí Lada a nedávno tamní verze prošla i vizuální modernizací.

 

Právě se děje

Další zprávy