Automobilové oběti roku 2020. Loni skončila výroba levné Dacie i kultovního osmiválce

Jan Matoušek Jan Matoušek
6. 1. 2021 6:02
Rok 2021 přinesl mimo jiné další zpřísnění limitů emisí CO2, což vedlo automobilky k úpravám své nabídky. Někde zmizely jen vybrané motory, někde rovnou celé modely, které nedostaly přímého nástupce. Na přehled modelů, které kvůli emisím i nezájmu v novém roce už do výroby nezadáte a vybírat můžete maximálně ze skladových zásob, se podívejte do následující galerie.
Foto: Bentley

Bentley Mulsanne

Bentley v následujících měsících a letech elektrifikuje celou svou modelovou řadu a podle loňského prohlášení jeho šéfa Adriana Hallmarka nebude v roce 2030 vyrábět žádný benzinový motor. To znamená konec legendárních dvanáctiválců, které ale zatím zájemci ještě koupit mohou. Jiné je to v případě kultovního vidlicový osmiválce. Ten vydržel ve výrobě přes 60 let, rok 2020 se mu ale stal osudným.

Skončila totiž výroba limuzíny Mulsanne, v jejíchž útrobách motor pracoval. Poprvé se luxusní Bentley ukázalo v roce 2009, o sedm let později se ke slovu přihlásila důkladná modernizace. Ikonický osmiválec, ve své poslední variantě s objemem 6,75 litru, dvěma turbodmychadly a výkonem 377 nebo 395 kW, však vozu zůstal. Až do června minulého roku, kdy vznikl poslední Mulsanne. Celkem Bentley vyrobilo přes 7300 kusů tohoto vozu.

 

Právě se děje

Další zprávy