Automobilové oběti roku 2020. Loni skončila výroba levné Dacie i kultovního osmiválce

Jan Matoušek Jan Matoušek
6. 1. 2021 6:02
Rok 2021 přinesl mimo jiné další zpřísnění limitů emisí CO2, což vedlo automobilky k úpravám své nabídky. Někde zmizely jen vybrané motory, někde rovnou celé modely, které nedostaly přímého nástupce. Na přehled modelů, které kvůli emisím i nezájmu v novém roce už do výroby nezadáte a vybírat můžete maximálně ze skladových zásob, se podívejte do následující galerie.
Foto: BMW

BMW i8

Téměř ve stejný den, na konci června minulého roku, neskončila jen v Crewe výroba Bentley Mulsanne, ale v Lipsku také výroba plug-in hybridního BMW i8. Futuristické kupé, později doplněné ještě roadsterem, se poprvé jako koncept ukázalo v roce 2009. O čtyři roky později BMW předvedlo i sériovou verzi, která měla v útrobách 1,5litrový benzinový přeplňovaný tříválec v kombinaci s elektromotorem. Celkový výkon byl 266 kW, po modernizaci v roce 2017 stoupl na 275 kW kvůli posílení elektrického motoru. Dojezd na elektřinu byl u obou karosářských verzí přes 50 km.

Dohromady BMW vyrobilo přes 20 tisíc kusů modelu i8, který má nakonec i důležité místo v české historii. Dostal totiž policejní barvy a určitou dobu se pohyboval po českých dálnicích. Zapůjčeny byly dokonce dva kusy - první v roce 2017 havaroval, druhý v roce 2018 nikoliv (na policejní i8 se podívejte zde).

 

Právě se děje

Další zprávy