Auta, která nepřežila socialismus. Dojela na to, že nemohla konkurovat západním vozům

Lukáš Vaverka
4. 12. 2018 6:28
Doba plánovaného hospodářství automobilovému průmyslu příliš nepřála. Přesto se ve východním bloku pracovalo do poslední chvíle na nových, modernějších autech.

Z bývalých východních automobilových značek se dnešních dnů dožily tři: Dacia, Lada a Škoda. Šanci ale měly i další, jejich rozjeté projekty však musely čelit nečekanému otevření hranic, které přivedlo modernější konkurenci. Co automobilky z východního bloku na sklonku éry socialismu chystaly a jak se jim v následujících letech dařilo? Přinášíme přehled zajímavých příběhů a leckdy dlouhých sérií nástupnických modelů.

Foto: UAZ

UAZ Simbir

Už v roce 1980 si v automobilce UAZ začali uvědomovat omezené možnosti původně vojenské řady 469. Proto byl zahájen vývoj podstatně modernějšího typu 3160, který však nakonec spatřil světlo světa až v roce 1997. Prodloužený Simbir se začal vyrábět v roce 2000, v roce 2006 jej nahradil dnešní Patriot.

 

Právě se děje

Další zprávy