Auta, která znamenala konec jedné éry. Škoda zaspala dobu, Saab doplatil na finance

Jan Matoušek Jan Matoušek
8. 6. 2019 6:24
Technická řešení, jednotlivé modely nebo rovnou celé značky. Automobilový průmysl je plný příkladů, kdy se po dlouhé době někdo rozhodl a změnil (či zcela zrušil) něco, co fungovalo. Například Wankelův motor, pohon zadních kol u modelů Škoda nebo i celou existenci švédského Saabu. Právě na případy "posledních aut v řadě" jsme se zaměřili v následující galerii.
Foto: Rover

Poslední Rover

Britská automobilka Rover byla založena v roce 1878 jako výrobce kol, přičemž od roku 1904 se do výrobního programu přidala i auta. Za dobu své existence vystřídal Rover několik majitelů - například British Leyland nebo BMW. Posledním majitelem značky byla skupina MG Rover, pod jejíž vládou tradiční automobilka zbankrotovala (a spolu s Roverem také značka MG).

Posledním modelem s logem Rover se stal v dubnu 2005 sedan 75, který vznikl ve spolupráci s BMW ještě v 90. letech. Poslední vyrobený kus měl zároveň pod kapotou naftový agregát původem od BMW.

Práva na užívání značky Rover se po bankrotu snažila získat čínská automobilka SAIC, která koupila licenci na model 75. Nakonec ale neuspěla a místo toho na Rover navázala automobilka Roewe. Práva na užívání jména Rover má další britský výrobce Land Rover, pokračovatele slavného jména se ale nejspíše jen tak nedočkáme. 

 

Právě se děje

Další zprávy