Čtvery dveře a ambice vyšlápnout si na supersporty. Audi ukazuje nové RS 7 Sportback

Audi RS 7 je vystaveno na autosalonu ve Frankfurtu.
Foto: Jan Matoušek
Lukáš Vaverka
13. 9. 2019 12:15
Rok po představení současné generace pětidveřového GT Audi A7 Sportback přichází jeho nejostřejší verze označená RS 7. Opět má čtyřlitrový osmiválec, umí být zběsile rychlá a oproti výchozímu modelu je kompletně přepracovaná.

Když před šesti lety vyjelo první Audi RS 7, jeho tvůrci si na poměry divize Audi Sport poněkud zjednodušili práci. Zabudovali do něj motor z RS 6, přepracovali podvozek, upravili designové detaily a bylo hotovo. Zkrátka vsadili na to, že už standardní model je natolik sportovně střižený, že není potřeba upravovat karoserii.

Solidní prodejní výsledky automobilku povzbudily u druhé generace k důkladnějšímu pojetí. Nové RS 7 ne že vypadá nižší a širší, ono takové opravdu je. Oproti výchozímu A7 má zvětšená kola a snížený podvozek, k silnici se proto doslova přikrčilo. Karoserie je také na každé straně o 20 mm širší. Výsledných 1912 mm je už opravdu extrémní šířka, o to lépe ale ladí s obdobně velkorysou délkou 5008 mm.

Ve výsledku tak zůstává beze změny jen pět karosářských dílů: kapota motoru, střecha, oboje přední dveře a dveře zavazadlového prostoru. Jiné jsou dokonce i přední světlomety, sice to jsou jednotky Matrix LED laser jako u vrcholných verzí A7, mají však zatmavené pozadí, aby designovou výlučnost RS 7 dále podpořily.

Upravené jsou i boční prahy a nárazníky, které mají opravdu zběsilé tvary. Některé z ostře vyřezaných ploch jsou standardně v kontrastní šedé barvě, na přání mohou být společně s maskou chladiče v diskrétní, ale o to hrozivější černé. Mimochodem, mezi maskou chladiče a kapotou se objevuje průduch, který A7 postrádá. Je funkční a inspiruje se legendárním rallyovým Audi Sport Quattro.

Tento prvek se v poslední době objevil hned na několika Audi, zjevně je teď mezi ingolstadtskými designéry oblíbený. Interiér prošel také nezbytnými úpravami, základní rysy jsou ale shodné s výchozím A7. Audi v této souvislosti vyzdvihuje fakt, že RS 7 je nově pětimístné - předchozí generace měla vzadu jen dvoumístnou lavici.

Audi RS 7 Sportback
Audi RS 7 Sportback | Foto: Audi

Dnešní emisní předpisy inženýrům svazují ruce, a tak má novinka slabší motor než předchůdce v provedení Performance. Jeho 441 kW, potažmo 600 koní, je o čtyři kilowatty (resp. pět koní) méně než u minulého RS 7. Audi to ale kompenzuje zvýšením maxima točivého momentu z 750 na 800 Nm a přidáním 48V mild-hybridní soustavy, která v nízkých otáčkách pomáhá 12 kW navíc.

Že může RS 7 plachtit s vypnutým motorem, je asi budoucím majitelům srdečně jedno, stejně jako opětovné nasazení funkce odpojování poloviny válců při nízké zátěži. Zajímat je ale bude maximální rychlost až 305 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy. To je o chlup lepší než u předchůdce a ve výsledku to znamená, že ze všech Audi všech dob je rychlejší jen supersport R8. O přenos síly na silnici se pochopitelně starají všechna čtyři kola, s mírnou preferencí těch zadních.

Světovou premiéru si nové RS 7 Sportback odbývá na právě probíhajícím
autosalonu ve Frankfurtu. Do prodeje se dostane v prvním čtvrtletí příštího roku. Ceny zatím nejsou známy, je ale téměř jisté, že budou startovat nad třemi miliony.

 

Právě se děje

před 20 minutami

Trump zrušil veškeré sankce, které USA uvalily na Turecko kvůli operaci v Sýrii

Americký prezident Donald Trump nařídil zrušit veškeré sankce, které Spojené státy minulý týden uvalily na Turecko kvůli jeho vojenskému vpádu na severovýchod Sýrie. Trump to oznámil na tiskové konferenci s tím, že Turecko informovalo americkou vládu, že v Sýrii ukončí bojové operace a že klid zbraní bude trvalý.

Trump také naznačil, že sankce proti Turecku mohou být opět uvaleny, pokud by se "stalo něco, co by se mu nelíbilo".

Zdroj: ČTK
před 22 minutami

Pohledávky britské Citibank vůči OKD jsou platné, rozhodl soud

Pohledávky za více než deset miliard korun, které za společností OKD přihlásila v roce 2016 britská banka Citibank, jsou oprávněné. Rozhodl o tom Krajský soud v Ostravě. Rozhodnutí zatím není pravomocné. Spor pravděpodobně bude pokračovat u vyšší instance, protože zástupce insolvenčního správce i státní zástupce se odvolají. Rozhodnutí soudu právníci obou stran odmítli komentovat.

Těžební firma OKD se do úpadku dostala v roce 2016. Insolvenční správce Lee Louda tehdy pohledávky Citibank zamítl, a banka se tak nemohla účastnit insolvenčního řízení, jinak by byla největším věřitelem firmy. Citibank zastupuje držitele dluhopisů, které vydala v roce 2014 společnost New World Resources (NWR), jež v té době byla majitelem OKD. Společnost OKD za tyto závazky ručila.

Zdroj: ČTK
Další zprávy