Když před šesti lety vyjelo první Audi RS 7, jeho tvůrci si na poměry divize Audi Sport poněkud zjednodušili práci. Zabudovali do něj motor z RS 6, přepracovali podvozek, upravili designové detaily a bylo hotovo. Zkrátka vsadili na to, že už standardní model je natolik sportovně střižený, že není potřeba upravovat karoserii.
Solidní prodejní výsledky automobilku povzbudily u druhé generace k důkladnějšímu pojetí. Nové RS 7 ne že vypadá nižší a širší, ono takové opravdu je. Oproti výchozímu A7 má zvětšená kola a snížený podvozek, k silnici se proto doslova přikrčilo. Karoserie je také na každé straně o 20 mm širší. Výsledných 1912 mm je už opravdu extrémní šířka, o to lépe ale ladí s obdobně velkorysou délkou 5008 mm.
Ve výsledku tak zůstává beze změny jen pět karosářských dílů: kapota motoru, střecha, oboje přední dveře a dveře zavazadlového prostoru. Jiné jsou dokonce i přední světlomety, sice to jsou jednotky Matrix LED laser jako u vrcholných verzí A7, mají však zatmavené pozadí, aby designovou výlučnost RS 7 dále podpořily.
Upravené jsou i boční prahy a nárazníky, které mají opravdu zběsilé tvary. Některé z ostře vyřezaných ploch jsou standardně v kontrastní šedé barvě, na přání mohou být společně s maskou chladiče v diskrétní, ale o to hrozivější černé. Mimochodem, mezi maskou chladiče a kapotou se objevuje průduch, který A7 postrádá. Je funkční a inspiruje se legendárním rallyovým Audi Sport Quattro.
Tento prvek se v poslední době objevil hned na několika Audi, zjevně je teď mezi ingolstadtskými designéry oblíbený. Interiér prošel také nezbytnými úpravami, základní rysy jsou ale shodné s výchozím A7. Audi v této souvislosti vyzdvihuje fakt, že RS 7 je nově pětimístné - předchozí generace měla vzadu jen dvoumístnou lavici.
Dnešní emisní předpisy inženýrům svazují ruce, a tak má novinka slabší motor než předchůdce v provedení Performance. Jeho 441 kW, potažmo 600 koní, je o čtyři kilowatty (resp. pět koní) méně než u minulého RS 7. Audi to ale kompenzuje zvýšením maxima točivého momentu z 750 na 800 Nm a přidáním 48V mild-hybridní soustavy, která v nízkých otáčkách pomáhá 12 kW navíc.
Že může RS 7 plachtit s vypnutým motorem, je asi budoucím majitelům srdečně jedno, stejně jako opětovné nasazení funkce odpojování poloviny válců při nízké zátěži. Zajímat je ale bude maximální rychlost až 305 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy. To je o chlup lepší než u předchůdce a ve výsledku to znamená, že ze všech Audi všech dob je rychlejší jen supersport R8. O přenos síly na silnici se pochopitelně starají všechna čtyři kola, s mírnou preferencí těch zadních.
Světovou premiéru si nové RS 7 Sportback odbývá na právě probíhajícím
autosalonu ve Frankfurtu. Do prodeje se dostane v prvním čtvrtletí příštího roku. Ceny zatím nejsou známy, je ale téměř jisté, že budou startovat nad třemi miliony.