Petr Šikl
3. 12. 2019 9:31
Vývojáři u Audi si dali při stavbě osmé generace pořádně záležet, jelikož kritika modelu, který jí předcházel, reputaci auta neprospěla. Nová podvozková platforma výrazně zkrátila přední převis a zlepšilo se také rozložení hmotnosti mezi nápravami. Novinka uměla konečně zatáčet stejně dobře jako konkurenční modely a na zadních sedadlech bylo mnohem více místa.
Jaký vybrat motor
Lákadlo velkoobjemových pohonných jednotek je silné, méně nároční motoristé ovšem neudělají špatně, když zůstanou "při zemi". Nejrozumnější volbou jsou pro ně vznětové dvoulitry TDI-CR zastoupené pod kapotou tohoto modelu celkem často.
Od října 2009 se jedná o agregáty vybavené vyvažovacími hřídeli s upraveným povrchem. Tyto pohonné jednotky jsou odolnější a nedochází u nich k problémům s mazáním. Počátkem roku 2013 pod kapotu zavítala nová generace dieselů řady EA288. Čtyřválce vyžadují pravidelný servis a kvalitní naftu. Za to se odměňují dostatečným výkonem a úsporným provozem. Oproti šestiválcům méně zatěžují přední nápravu a spokojí se s méně nákladným servisem.