Zachrání vám život i plechy na autě. Devět jízdních asistentů, které stojí za to

Martin Přibyl Martin Přibyl
11. 1. 2019 6:02
Automobilové asistenční systémy si určitě najdou své odpůrce, ne všechny jsou ale k ničemu a v dnešním hustém provozu rozhodně svoje místo mají. Vybrali jsme devět pomocníků, které sami považujeme za nejužitečnější: od povinného ESP až po drahé, ale úžasně vyspělé aktivní světlomety.

Abychom nezapomněli: na žádný z uvedených asistenčních systémů se nedá absolutně spolehnout. Vlastní řízení auta je vždy na člověku, pomocníci mu ale umí jízdu usnadnit, zpříjemnit a v řadě případů mu doslova dokážou "zachránit zadek".

Foto: BMW

5. Kamerový systém se sokolím pohledem

Čím je auto větší, tím hůř se s ním parkuje. Zákazníci ale od nových generací vozů požadují většinou větší vnitřní prostor a vyšší bezpečnost, proto auta stále, až na výjimky, rostou. Automobilky kvůli tomu přišly se systémy samočinného parkování, které dnes již od řidiče nevyžadují v řadě případů ovládání volantu, brzdy, plynu nebo voliče automatické převodovky.

Ještě lepší je ale panoramatické zobrazení okolí vozu (sokolí pohled), které auta zvládnou vytvořit ze čtveřice kamer (v přídi, na zádi a většinou ve vnějších zrcátkách). To se hodí nejen při parkování, ale při pohybu v různých stísněných prostorech (např. u vjezdu do podzemních garáží). Vysoký výpočetní výkon palubních systémů navíc dnes umožňuje další kouzla: na displeji tak můžete pohyb auta sledovat z pohledu třetí osoby zvenku a zkontrolovat, jestli jste tím krásným 20" diskem nezavadili o obrubník.

Za panoramatický kamerový systém zaplatíte třeba u takového VW Tiguan v rámci balíčku Parkování II 25 900 Kč.

 

Právě se děje

Další zprávy