"Podmínkou pro zařazení konkrétního úseku do statistiky Automapy Allianz bylo, že na dané komunikaci se za poslední tři roky přihodily minimálně dvě na sobě nezávislé dopravní nehody s vážnými zdravotními následky a současně mezi těmito tragickými místy nebyla vzdálenost větší než 200 metrů," vysvětluje vznik statistiky tisková zpráva.
Celkové pořadí se pak sestavuje podle počtu nehod, při nichž došlo k úmrtí nebo zranění. Celkem bylo posuzováno 65 nehodových lokalit, kde došlo k 407 dopravním nehodám s následky na zdraví a 610 nehodám celkem, z toho k 184 nehodám s úmrtím nebo těžkým zraněním. Dvacet nejhorších naleznete v galerii.
Ve většině případů se jedná o křižovatky. Důvod je nasnadě. „Hlavní příčinou dopravních nehod s vážnými osobními následky bylo dle evidence Policie ČR nedání přednosti v jízdě. Druhou nejvíce se vyskytující příčinou je nepřiměřená rychlost jízdy,“ uvedl dopravní odborník Jaroslav Heinrich z HBH projektu.
Z 610 analyzovaných nehod bylo nedání přednosti příčinou ve 241 případech, se 164 případy následovala nepřiměřená rychlost a se 162 pak jako třetí nesprávný způsob jízdy. V takovém případě jde například o jízdu po nesprávné straně vozovky, nedodržení bezpečné vzdálenosti nebo vyhýbání se bez dostatečného bočního odstupu.
Na loňské pořadí se můžete podívat zde: