Zuzana Hronová
2. 9. 2020 18:55
Školy by měly nejen dohnat výpadek z minulého pololetí, ale také změnit svůj přístup k výuce. Česká školní inspekce sepsala dokument, v němž radí zkušenosti z učení na dálku využít k zlepšení vzdělávání. Pakliže se jím budou pedagogové řídit, výrazně by to přispělo k reformě českého školství. Projděte si ta nejzásadnější doporučení.
Osvojit si dovednosti, umět použít znalosti
"Již v průběhu vzdělávání na dálku velké množství škol upřednostňovalo vzdělávání v dovednostech, respektive v aplikaci znalostí a dovedností. Na tyto pozitivní přístupy lze vhodně navázat také v rámci vyrovnávání se s dopady distančního vzdělávání," nabádá inspekce.
Doporučuje, aby se školy soustředily zejména na aplikaci znalostí a dovedností ve všech vyučovacích předmětech tak, aby žáci byli schopni nabyté znalosti a dovednosti využívat šířeji při řešení nejrůznějších situací. Širším dovednostem by podle ČŠI měl být věnován minimálně stejný rozsah jako znalostně orientované výuce.
Pakliže by ji školy poslechly, znamenalo by to výrazný posun od letitého memorování učiva - v němž žáci nevidí jiný smysl než možnost obstát v písemce - k osvojování si využitelných znalostí a dovedností, které žákům dává smysl.