Praha - Desítky hodiny strávených na letišti či v provizorním ubytování, zbytečné přesuny, únava, stres. Takové finále měla letos v srpnu dovolená Petra Kotrbáčka z Brna.
Ze zájezdu do Tuniska s cestovní kanceláří Sunny Days se vrátil o čtyřicet hodin později. Místo v sobotu odpoledne přistálo letadlo s turisty v pondělí ráno.
Zájezd nebyl za hubičku, Kotrbáček za sebe a přítelkyni zaplatil asi třicet pět tisíc korun. Když závěrečné martyrium investici fakticky znehodnotilo, obrátil se na cestovku s reklamací. Žádal odškodnění. Po několika urgencích mu cestovka nabídla částku, která ho znovu rozčílila.
Odškodnění podle Sunny days? Pětistovka
"Přijměte prosím naši omluvu za zpoždění letu, ke kterému došlo z důvodu komunikační chyby dojednání letu. V tomto případě bylo o klienty po dobu zpoždění postaráno, zajištěné ubytování a strava. Tímto Vám zasíláme kompenzaci v celkové výši 1000,-Kč, tedy 500,- Kč/os, která Vám dude zaslána na Vámi uvedená čísla účtů," odpověděla pracovnice Sunny days.
"To považuji za směšné a peníze jsem odmítl. O pocitu odpočinutí z této dovolení se nedá mluvit. Navíc jsme v pondělí po návratu nemohli jít normálně do práce. Já jsem částečně pracoval z domova a přítelkyně si musela vzít dovolenou," popisuje Kotrbáček.
"O penězích, které jsme ze zahraničí protelefonovali, abychom informovali rodinu i zaměstnavatele, ani nemluvím," dodává.
V podobné situaci jsou nejspíše stovky klientů zmíněné cestovky, která měla letos v létě problémy se zpožděním několika letů.
Jak se bude Petr Kotrbáček bránit, zatím přesně neví.
"Myslím, že poškození by se měli spojit a postupovat společně, aby Sunny days skutečně pocítila, že takové chování k zákazníkům není možné."
U soudu by pravděpodobně naději měl. Letos v září uspěli u soudu jiní klienti Sunny days, jejichž let měl zpoždění 30 hodin. Soud jim přiznal několikatisícové odškodné.