Železný válčí se Soukupem. Chce se vrátit do TV Barrandov

Marek Pokorný Marek Pokorný
11. 1. 2015 8:30
Majitel televize Jaromír Soukup nabídl Železnému odchodné milion korun, ten požadoval o 200 tisíc víc. O vyhazov z televize se nyní soudí.
Vladimír Železný
Vladimír Železný | Foto: HN - Martin Svozílek

Praha - Předloni v říjnu to byl velký comeback do televizních vod. Majitel vydavatelství Empresa Média Jaromír Soukup, který ovládá i televizi Barrandov, se rozhodl angažovat bývalého ředitele TV Nova Vladimíra Železného, aby zvýšil sledovanost jehotelevize. A udělal z něj generálního ředitele.

Po pěti měsících se ale oba magnáti rozešli. Soukup totiž nebyl spokojen s výsledky Železného práce a rozhodl se ho nahradit bývalou šéfkou České pošty Marcelou Hrdou, která byla výkonnou ředitelkou televize.

Proti tomu ale Železný protestoval a svůj vyhazov napadl. Podal žalobu na neplatnost výpovědi a chce, aby ho soud na Barrandov vrátil.

Milion byl málo

Soukup Železného vyhazov formálně provedl jako organizační změnu: Kvůli zefektivnění chodu nechal sloučit pozici výkonného a generálního ředitele. A Železnému nabídl post ředitele pro strategický rozvoj vydavatelství Empresa Média, kde by měl mimo jiné vytvořit novou podobu večerních zpráv na TV Barrandov.

Jenže se následně nedohodli na mzdě, a Soukup proto nabídl Železnému rozvázání pracovního poměru dohodou a vyplacení měsíčního odstupného a k tomu bonus čtyř měsíčních platů. Do doby skončení smlouvy měl Železný vykonávat práci v jiné kanceláři.

Jenže když personální ředitelka Soukupova koncernu Jitka Věková uvedenou dohodu sepsala, vrátila se jí od Železného s tím, že neodpovídá jeho ústní dohodě se Soukupem.

"Požadoval částku 1,2 milionu, já odpověděla, že pro nás je to nepřijatelné za pět měsíců práce," uvedla Věková před Obvodním soudem pro Prahu 5, který spor řeší. Sám Železný se k soudu nedostavil, poslal pouze svého právníka.

Soukup přitom Železnému nenabídl o mnoho méně, než on sám požadoval. Jeho měsíční plat totiž činil 200 tisíc korun, takže nabízené odchodné byl rovný milion. Jenže Železný k tomuto platu dostával ještě 40 tisíc korun měsíčně náhrad na dopravu, reprezentaci a telefon. A i ty chtěl zaplatit.

"Paušál byl na hrazení nákladů spojených s výkonem práce. Ten jsme mu nemohli dát, když už nepracoval," argumentovala Věková.

"My mu chtěli dát jednonásobek podle zákona a jako dobrou vůli čtyři platy. Za trvání pěti měsíců pracovního poměru jsou to velmi dobré podmínky," podotkla Věková.

A přestal chodit do práce

Železný proto zůstal zaměstnancem, ale Věková mu nechala vyčlenit jinou kancelář. A sepsala novou výpověď – tentokrát z důvodu nadbytečnosti s dvouměsíční výpovědní lhůtou a měsíčním odstupným. Jenže tu se Železnému nepodařilo doručit.

"Nebral telefony, neodpovídal na e-maily, nechodil do práce. Tak jsem napsala okamžité zrušení pracovního poměru," popsala Věková, podle níž Železný pouze prostřednictvím svých právníků vzkázal, že nechodí do práce, protože neví kam. "Měl pracovní smlouvu, tak dobře věděl, kam má chodit," konstatovala Věková.

Před soudem ve čtvrtek kromě Věkové svědčili i tehdejší podřízení Železného – například o tom, zda opravdu dostal novou kancelář či zda vůbec pracoval s e-mailem.

"Novou kancelář měl připravenou," potvrdila například jeho tehdejší asistentka Marie Čtvrtníková, která mu do ní i začala sjednávat schůzky. Železný prý nicméně pouze sbalil své věci do krabic, které nakonec dodatečně po urgenci odvezla jeho osobní tajemnice Edita Gargelová z vinařství Tanzbeg, které Železný vlastní.

Názory štamgastů

A před soudem přišly na přetřes i Železného kroky při krátkém vedení TV Barrandov. Sloučení funkcí výkonného a generálního ředitele prý jednoznačně provoz televize zjednodušilo a zefektivnilo. Současně se okamžitě zrušily dva pořady, které Železný zavedl – Babinec a Volejte Železnému.

"Volejte Železnému měl minimální sledovanost a skoro nikdo nepsal. Babinec byl nákladný a sledovanost nulová," popsala Věková.

Televize také zastavila přípravu nového pořadu Hospoda aneb Týden u piva, v němž měly štáby objíždět hospody a sbírat názory štamgastů na politiku. "Pak se měli zvát politici do studia, kde by se promítaly ty sebrané názory a oni by je komentovali. Jenže pak jsme vyhodnotili, že všechny ty opilecké řeči jsou nepoužitelné," konstatovala Věková, podle níž se tak projekt stopl po natočení prvních hlasů.

Soudkyně Květoslava Hovorková poté proces odročila na polovinu února, kdy by měla vyslýchat další svědky.

 

Právě se děje

před 40 minutami

Izrael odrazil kyberútok, stojí za ním údajně severokorejská rozvědka

Izrael tvrdí, že zmařil kybernetický útok na svůj obranný průmysl. Pokus o krádež dat připsal skupině Lazarus, kterou podle Spojených států ovládá severokorejská rozvědka. Hackeři se ve snaze získat citlivé informace vydávali za potenciální zaměstnavatele a zasílali zaměstnancům v obraně falešné pracovní nabídky, informovalo izraelské ministerstvo obrany.

Skupina si vytvořila falešné účty na profesní sociální síti LinkedIn, aby hackery maskovala, a také se pokusila proniknout do sítí izraelských obranných firem skrze jejich webové stránky. Hackeři podle ministerstva chod sítí izraelských firem nenarušili, jelikož útoky byly zmařeny v reálném čase. Ministerstvo ale neuvedlo, kdy se útoky odehrály, ani které firmy se staly jejich terčem.

Izrael také tvrdí, že za útoky stála cizí země, blíže to ale neupřesnil. Podle Washingtonu nicméně skupinu Lazarus ovládá severokorejská vojenská rozvědka RGB.

Zdroj: ČTK
Další zprávy