Praha - Všeobecná zdravotní pojišťovna se rozhodla digitalizovat dokumenty, které k ní přicházejí v papírové podobě.
Píše o tom ve svém aktuálním vydání deník Insider s tím, že čtyři roky této digitalizace vyjdou na 137 milionů korun a IT odborníkům není jasný smysl celé akce. Nerozumějí především, proč pojišťovna místo toho raději nepodporuje digitalizaci komunikace s pojištěnci.
Dnes už mají skoro všichni zaměstnavatelé agendu o svých zaměstnancích v digitální podobě. Přesto každý měsíc mnozí z nich tisknou výkazy pro Všeobecnou zdravotní pojišťovnu a papíry nosí na poštu. Místo toho, aby se s těmito klienty zlepšila elektronická komunikace, bude pojišťovna tyto papíry skenovat zpět do digitální podoby. Přesněji - ne pojišťovna samotná, ale dodavatel. Ještě přesněji - ne samotný dodavatel, ale dodavatel se subdodavatelem.
Loni totiž vyhlásila Všeobecná zdravotní pojišťovna na digitalizaci dokumentů pro komunikaci mezi ní a klienty tendr. Předpokládaná hodnota této zakázky byla téměř půl miliardy korun (459 milionů korun).
Přečtěte si celou analýzu Ivy Bezděkové v deníku Insider: Kdo soutěž vyhrál a za jakých podmínek? Čeho se digitalizace týká a jaká jsou úskalí?