K designu je potřeba kreativita. A ta je doma na nule
"Ne každý má doma vybavení nebo prostor, který je potřebný k práci. V designu oděvu nebo designu obecně je to citelný problém. Je pravda, že pokud se aktivně věnujeme designu oděvu už nějaký ten čas, tak mnoho z nás studentů šicí stroje už vlastní, avšak je celkově finančně nemožné si kvůli pandemii a distanční výuce zničehonic nakoupit stejně kvalitní a rozmanité šicí vybavení, jako máme k dispozici v ateliéru," bilancuje Simona Landlová, studentka pátého ročníku ateliéru Design oděvu na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně.
"Postrádám i zpětnou vazbu od pedagogů, spolužáků a kamarádů ze všech ateliérů. Můj domácí prostor byl původně určený hlavně k odpočinku. Univerzitní prostor vnímám hlavně jako pracovní, kreativní, který mě dokáže nakopnout a mnohokrát poskytnout inspirační zdroje a impulzy k práci na kolekcích. Po tak dlouhé době strávené jen mezi stěnami domácnosti člověk už nedostává žádné nové impulzy a myslím, že i kreativita začne být velmi 'líná', až žádná. Tyhle kreativní impulzy si člověk bez společenského dění nebo kontaktu, zkrátka z domu, nevytvoří.
Za normální situace bych zřejmě byla stále ubytovaná ve Zlíně s kamarádkami, asi bychom spolu sdílely každodenní radosti i strasti studentského života. Momentálně však bydlím doma na Slovensku. Mým každodenním režimem, kromě období, které jsem strávila v totální izolaci kvůli onemocnění covidem-19, je on-line výuka a současně chodím i do práce. Do jisté míry mi distanční vyučování přineslo i výhody, například mohu pracovat v praxi ve svém oboru, což bych při prezenční výuce nestíhala," uzavírá začínající módní návrhářka.