Praha - Necelý rok slouží cestujícím v Praze trojlístek nových stanic podzemní dráhy: Střížkov, Prosek a Letňany. Úsek dlouhý 4,6 kilometru vyšel na více než 15 miliard korun - a využívá jej málokdo. Metro do Letňan zaplňují cestující i ve špičkách sotva ze třetiny.
Magistrát už přiměl dopravní podnik šetřit, a ten se rozhodl úspory najít tak, že omezil spoje na Letňany. I kdyby tam však nepřijela jediná souprava, údržba tří stanic vyjde na bezmála 80 milionů korun ročně.
Proč má Praha spoj, který končí v polích? Proč se jím musela zabývat policie a jak to na konečné trasy C vypadá?
Projděte si Téma týdne, které pro vás připravil reportér Aktuálně.cz Pavel Baroch a fotoreportér Ludvík Hradilek.
Odhalení: Praha prodělává na stanicích metra v polích miliony | |
Fotografie: Připomeňte si, jak se stanice otevíraly: Metro do Letňan už vozí cestující | |
Grafika: Současné a plánované trasy pražského metra | |
Reportáž: Metro za 15 miliard končí v polích, syslům prý neslouží | |
Fotografie: Konečná stanice Letňany, podzemkou mezi širé lány | |
Video: Projeďte se novými stanicemi | |
Kauza: Letňany se metru v polích bránily u policie. Neuspěly | |
Diskutujte: Má smysl prodlužovat metro do okrajových částí Prahy? | |