Praha - Mezi čtyřmi největšími zadavateli internetové reklamy se v říjnu umístily hned dvě politické strany.
Nejsilnější partaje minulých voleb ODS a ČSSD přitom v posledních týdnech před novým hlasováním o jejich budoucnosti využily reklamního prostoru v hodnotě celkem devětadvaceti milionů korun.
Vyplývá to z průzkumu společnosti MEDIARESEARCH pro Sdružení pro internetovou reklamu.
Po obchodnících ODS a ČSSD
Po společnosti Internet Mall, která v říjnu využila reklamní prostor v hodnotě 30,5 milionů korun, a jejím konkurentovi, společnosti Alza.cz (25,1 milionů korun), obsadila třetí místo - díky říjnové předvolební kampani - právě ODS.
TOP 10 provozovatelů internetové display reklamy
PROVOZOVATEL | CENA (ŘÍJEN 2013) | CENA (ZÁŘÍ 2013) | MEZIMĚSÍČNÍ ZMĚNA |
Seznam.cz | 221 297 000 Kč | 218 866 000 Kč | 1% |
Centrum Holdings | 110 339 000 Kč | 96 876 000 Kč | 14% |
MAFRA | 104 305 000 Kč | 76 565 000 Kč | 36% |
Mladá fronta | 33 121 000 Kč | 27 151 000 Kč | 22% |
Allegro AdMarket | 27 135 000 Kč | 20 849 000 Kč | 30% |
AdActive.cz | 26 718 000 Kč | 18 363 000 Kč | 45% |
Ringier Axel Springer | 21 008 000 Kč | 17 276 000 Kč | 22% |
FTV Prima | 19 990 000 Kč | - | - |
CET 21 | 18 134 000 Kč | 16 021 000 Kč | 13% |
Impression Media | 17 861 000 Kč | 13 562 000 Kč | 32% |
Ta využila reklamního prostoru za celkem 14,9 milionů korun, v případě sociální demokracie byla jeho hodnota o osm set tisíc nižší. Celkové náklady ODS za letošní předčasné volby jsou přitom odhadovány na částku asi 50 milionů, v případě ČSSD činí tato částka přibližně 90 milionů korun.
Podle monitoringu internetové display reklamy využili zadavatelé v říjnu bannerovou reklamu v celkové hodnotě 674 milionů korun, což představuje oproti minulému roku 5% nárůst, oproti září došlo k nárůstu dokonce devatenáctiprocentnímu.