V sobotu znovu začne rekonstrukce dálnice D1. Letos se má pracovat na 71 kilometrech

ČTK ČTK
21. 2. 2020 14:26
První letošní práce na opravách dálnice D1 začnou v sobotu. Rekonstrukce bude letos pokračovat na sedmi úsecích s celkovou délkou 71 kilometrů, do konce roku chce stát otevřít 37 kilometrů. Jde o největší část od zahájení oprav před sedmi lety. Na pěti opravovaných úsecích budou hlídat sníženou rychlost radary. Modernizace dálnice by měla být dokončena v příštím roce.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: ČTK

V sobotu začnou první přípravné práce u sjezdu na Benešov na 21. kilometru. V noci ze soboty na 29. února pak budou stavaři demolovat dva dálniční nadjezdy u Humpolce. Na dalších úsecích bude rekonstrukce zahájena během března a dubna. Zásadní část prací pak bude pokračovat od 6. března, kdy stavaři zahájí další opravy na úsecích u Mirošovic a u Velkého Meziříčí, oznámil ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO). 

Opravy letos budou pokračovat na všech dosud nedokončených úsecích. Do konce roku by práce měly skončit na úsecích Mirošovice-Hvězdonice, Soutice-Loket, Humpolec - Větrný Jeníkov a na obchvatu Velkého Meziříčí. Celkem by na konci letošního roku mělo být hotovo 127 kilometrů dálnice, což je přibližně 80 procent z celkové délky. Poslední tři úseky, které mají celkovou délku 34 kilometrů, plánují silničáři otevřít v příštím roce.

Řidiči budou mít podle Havlíčka po dobu rekonstrukce k dispozici vždy dva pruhy v obou směrech, v opravovaných úsecích budou ovšem zúženy. "Chci také posílit komunikaci s řidiči, aby měli co nejvíce informací o postupu modernizace, věděli, co se chystá a mohli se tomu přizpůsobit," uvedl.

Modernizace D1 - stav k březnu 2020
Modernizace D1 - stav k březnu 2020 | Foto: ŘSD

Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Radka Mátla budou uzavírky na celých 71 kilometrech od dubna po dobu asi čtyř měsíců. Nejdelší souvislá omezení o délce 25 kilometrů budou na Vysočině mezi Koberovicemi a Větrným Jeníkovem. První letos dokončené úseky se budou otevírat přibližně v polovině srpna.

Po dobu rekonstrukce bude na opravovaných úsecích snížená maximální rychlost na 80 km/h. Tu budou hlídat radary na úsecích Mirošovice-Hvězdonice, Soutice-Loket, Humpolec - Větrný Jeníkov a Velký Beranov - Měřín. Podle Mátla se kontroly rychlosti v minulých letech osvědčily a přispěly k větší bezpečnosti a plynulosti dopravy. O umístění radarů budou řidiče informovat značky.

Opravy D1 jsou rozděleny do 20 úseků, 13 z nich je dokončeno. Kompletní rekonstrukce D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou začala v roce 2013. Dosud je hotovo 90 kilometrů. Termín dokončení se opakovaně posunoval, nyní se počítá s rokem 2021 s výjimkou mostu Šmejkalka poblíž Mirošovic, který bude rekonstruován později.

 

Právě se děje

před 7 hodinami

Airbus reorganizuje výrobu, ve Francii závody spojí, v Německu naopak rozdělí

Evropský výrobce letadel Airbus ohlásil největší reorganizaci svých výrobních závodů ve Francii a Německu za více než deset let. Informovala o tom agentura Reuters, podle níž Airbus výrobu uskupí do tří celků. Ve Francii výrobu sloučí, v Německu rozdělí. O provozu ve Španělsku se vede debata.

Ve Francii výrobce letadel spojí výrobu aerostruktur do jednoho subjektu. Závody v Saint-Nazaire a Nantes, kde se montují trupy letounů, se tak sloučí s divizí Stelia s globální působností.

V Německu Airbus rozdělí divizi Premium Aerotec. Část z ní sloučí se závody ve městech Stade a Hamburk, z části vznikne samostatná divize, která se bude zabývat výrobou detailních součástek v omezeném množství.

"Posuzujeme různé vlastnické struktury s cílem najít to nejlepší řešení," uvedl mluvčí společnosti ohledně naposledy zmíněné divize. Ta produkuje jak jednoduché součástky za pár dolarů, tak i ty složitě obráběné, co stojí desítky tisíc dolarů. Spadat by pod ní měla i část továrny v Augsburgu a rumunský závod v Brašově.

Šéf podniku Guillaume Faury před dvěma měsíci označil výrobu aerostruktur, do nichž se řadí i trupy letadel, za hlavní předmět podnikání Airbusu.

Zdroj: ČTK
Další zprávy