To není ani dotaz, ale zajímalo by mě, proč se všude prezentují jen učitelé gymnázií, tj. škol, na které se hlásí žáci, u nichž je předpoklad, že se budou učit rádi, hodně, sami a cokoli. Oslovte někdy učitele z učilišť, abyste viděli, jaký "materiál" taky v ČR vzděláváme. Jen mám obavy, že oslovený vám nepřizná, že tito žáci se vzdělávání často aktivně brání.
Zdravím Pepino,
Mám zkušenosti se střední odbornou školou spojenou s učilištěm. Máme tam pedagogicky obrovský dluh. Na střední školy a učiliště potřebujeme ty nejlepší učitele, je to prostředí, které vyžaduje obrovské nasazení. Smekám před všemi dobrými učiteli učilišť, proč se neobjevují v médiích netuším, my v Učitelské platformě se je oslovovat snažíme. Žádný žák si nezaslouží být nazýván “materiálem”.
Dobrý den, chci se zeptat, zda řádně proběhnou zkoušky na střední školy, a to i na osmiletá gymnázia. Moc děkuji!
Dobrý den,
Co se týče přijímacího řízení, není situace zcela jasná - existuje několik variant, MŠMT o tom rozhodne dle nastalé situace. Rozhodně se není třeba bát, že by případný odklad jednotných přijímacích zkoušek působil problémy dětem.
Není divné, že se někteří učitelé za celý týden vůbec neozvali? :-) Nemusí se ozvat? :-) Moc děkuji
Dobrý den,
i pro učitele je ta situace nová. Věřím, že se ozvou a zatím jen vhodně promýšlejí přiměřené množství látky a formu ;-) Pokud máte informace od školy, zůstaňte v klidu a počkejte.
Něco pozitivního - naše děti jsou doma po prázdninách teprve od pondělí a už tento den večer mi posílaly vypracované úkoly. Samozřejmě jen menší skupina, ale jsem ráda, že to berou vážně.
Janapa, super! Sdílení dobré praxe potřebujeme!
Díky moc!
Dobrý den myslím si, že učitelka gymnázia není kompetentní se vyjadřovat k přijímacímu řízení a maturitním zkouškám, budu rád když zveřejní svůj názor, ale není dobré spekulovat.
Jarin
Jarine, dobrý den – ano já o tom nerozhoduju, ale samozřejmě v rámci UP jsme v kontaktu s MŠMT a tvoříme informační most mezi učiteli z terénu a ministerstvem. A máte pravdu, spekulace jsou k ničemu.
Kolik úkolů je rozumné, aby děti v nynější situaci dostávali?
Wolf – to je výborný dotaz. V ideálním světě poskytujte jako rodič zpětnou vazbu učiteli, nebojte se s ním komunikovat. Učitelé se v nové situaci adaptují a nemusí množství úkolů dobře odhadnout, plus co se jednomu žákovi zdá málo, může druhému přijít hodně. Důležité je nastavit si s žáky nějaký systém, dávat termíny a myslet na to, že děti by měly taky chodit do přírody, trávit čas s hračkou, s knížkou, uvařit jednoduché jídlo, zacvičit si, zpívat a hlavně se smát. Na to všechno bychom jim jako učitelé měli dát dost času.
Dobrý den, pracuji na home office a můj muž chodí do práce. Takže nemám moc času věnovat se našemu třeťákovi. Ošetřovné jsem čerpala minulý týden, ale kvůli penězům potřebuji normálně pracovat. On se ale samozřejmě učí tak "lážo plážo". Myslíte, že učitelé předpokládají, že zadanou látku opravdu s nimi rodiče projdou? Já to nestíhám... Děkuji
Moniko, dobrý den, mám 4 děti, nejmladší ve třetí třídě a úplně vám rozumím. Nedělejte si hlavu, když všechno nestihnete, nenechte si vzít váš čas s dcerou, ve kterém si večer můžete třeba společně číst. Pokud máte pocit, že nestíháte, upozorněte na to paní učitelku nebo pana učitele. Své dítě znáte dobře, pokud cítíte, že je toho na něj moc, část úkolů můžete po domluvě s vyučujícím vypustit. Rodič může pomáhat, ale dítě by mělo přípravu zvládat co nejvíc samo - při zadávání úkolů na to, doufám, učitelé myslí. Držte se.
Dobrý den, chci se zeptat, jak nejlépe organizovat výuku angličtiny pro 3.ročník. Děti začaly s výukou v 1.pololetí, co dělat s poslechy jen v domácích podmínkách ? Díky za odpověď.
Hanko - zdravím kolegyni. 😊 Posílala bych dětem písničky, nějaké odkazy na krátké pohádky (Peppa Pig třeba), veršovánky (nursery rhymes), apod. Určitě se svět ani výuka nezboří, když poslechy v domácích podmínkách nebudou – ale jděte po těch krátkých pohádkách, děti nepřetěžujte, zadejte jim práci třeba jednou za týden a poraďte jim, aby se věnovali angličtině třeba deset minut denně.
Dobrý den, máte představu, jak dlouho se dá učit z domova, aniž by se musel opakovat ročník? Jak se bude uzavírat klasifikace, pokud opatření potrvají až do konce června?
Petro, dobrý den. Určitě nebude nutné opakovat ročník, ani by to nebylo fér, děti i učitelé se snaží, třičtvrtě školního roku je za námi. Je klidně možné, že školy budou zavřené delší dobu než se očekávalo, není to nic, co by se nedalo dohnat v září, až se děti vrátí do škol po prázdninách.
Dobrý den, na gymnáziu ten problém asi nemáte, ale co s dětmi, jejichž rodiče je nemohou angličtinu učit? Samy to asi nedají...
Ivano, máte pravdu. Znova píšu - poskytněte zpětnou vazbu učiteli a ten musí přizpůsobit výuku na dálku tomu, že rodič dítěte není expertem ve vyučovaných předmětech. Je spousta dobrých aplikací a odkazů pro menší děti učící se anglicky, chci věřit, že je paní učitelky najdou a dětem pošlou.
Máte nějaké informace, jak to bude s maturitami? Budou se odkládat? Nebo dělat v nějakém one-to-one režimu?
Karin, jsem třídní v maturitním ročníku, takže to řeším se svou třídou často. Zatím pořád platí první termín 8.4. pro písemnou práci a dál bych opravdu jen spekulovala, takže nebudu. Chápu, že nejistota není příjemná, ale zkusme to brát tak, že maturantům letos začal svaťák prostě o něco dříve.
Zkouší někdo z vašich kolegů online výuku se studenty přes sociální sítě? Pořád si říkám, že v dnešní době by to přece neměl být problém domluvit se se studenty, že od 10 budou na nějaké platformě první čtyři v abecedě, od 10:30 další čtyři....
Mirku, dobrý den - kolegové a kolegyně z učitelské komunity nalezli za ten týden spoustu způsobů, já učím komplet na dálku v Microsoft Teams, jiní kolegové používají Google Classroom, skype a spoustu dalších platforem. Brněnská základka přesunula celé vyučování na facebook... Sociální sítě nejsou pro online výuku nejvhodnější, je spoustu lepších platforem, ale každá snaha o spojení se s dětmi se cení.
Dobrý den, já bohužel nemohu mít home-office ani ošetřovačku. Poradíte mi, jak ke samostudiu motivovat dva páťáky? Zatím to berou jako prima prázdniny a ty dvě hodiny rozčilování každý večer mě ubíjejí.. děkuji.
Jano, klobouk dolů, dva páťáci, to je drsná kombinace! 😊 Zkusila bych si s nimi rozepsat nějaký plán, co mohou udělat dopoledne, když jste v práci, nepřesouvala bych učení jen na večer. Třeba nějakou hezkou tabulku, kde si budou odškrtávat? Zřadila bych do ní i chvilku čtení oblíbené knížky, vřele doporučuju aplikaci Duolingo na angličtinu, mohou spolu třeba soutěžit.
Pevné nervy!
Proboha, proč nám úkoly posílají i učitelé z výtvarné výchovy?????
Dobrý den, Vendulo, myslím, že je fajn, když se učitelé pokouší žáky motivovat k tvoření, pokud se jedná vyloženě o úkol, který je vyžadován k odevzdání, napsala bych učiteli svůj názor - mile a slušně, např.: "Zátiší jsme nenakreslili, ale dcerka vyrobila krásnou záložku do knížky co čte, posílám její fotku ;-)"
Dobrý den, myslíte si že je reálné zkrácení letních prázdnin?
Dobrý den,
myslím si, že to je varianta, kterou nikdo nechce a ani by nebyla fér. Absolutní většina škol a učitelů na dálku pracuje, nemáme volno a děti nemají prázdniny.
Jak se dá učit angličtina bez učitele, když rodič anglicky neumí? Moje dcera ve střídavé péči má jen učebnici bez přístupu na nějaké on-line cvičení.
Ivo, dobrý den - sdělte tu informaci učiteli svého dítěte a žádejte od něj radu, jak postupovat. Douám, že bude za informaci rád a podaří s emu přizpůsobit výuku vašim potřebám.
Dobrý den, chtěl bych radu jak postupovat když adoptované vysněné dítě nemá žádnou vůli se učit a jeho rodiče sním neumí pracovat a k učení ho nepřimějí. Jako strýc se snažím motivovat k učení ale jakmile dojde k pokroku díte dostane od rodičů opačný signál.
Děkuji za odpověď
M.
Dobrý den, Martine, myslím, že nic dělat nemůžete, jen respektovat to, že rodina vašeho synovce (neteře) to má nastavené jinak. Pokud se chcete dítěti věnovat, zabalte to učení do něčeho přitažlivého - jděte do muzea, na výstavu, koukněte s ním na super film, zahrajte si dobrou deskovku - tam všude vzdělávání probíhá, jen není na první dobou vidět. :-)
Domnívám se, že nejen jiný způsob práce učitelů ( distanční výuka),větší časové věnování rodičů dětem a hlavně nutná spolupráce všech subjektů, může náš vzdělávací systém zase někam posunout. Nehledě na nesmyslně přeplněné osnovy na ZŠ.
Dobrý den, ano, hodně učitelů (včetně mě) vnímá aktuální situaci jako výzvu k růstu. Nejde jen o způsob výuky na dálku, ale i o volbu efektivních didaktických metod. Jsem přesvědčená, že tato krize je právě pro školství velkou příležitostí. A redukce "osnov" je nutná.
kazdy je chudak nechapu v kadernictvi jsem hotov max 20 min cca 150kc autorservis cca350-550. zednici topenari instalateri to samy250-500kc za hodinu nekdy skoro zadarmo,za tu hodinu prace nic neudelaji ale kasirujia nic do velke kasy neodvadeji,tak at jdou do prde chudaci
Dobrý den, myslím, že tento dotaz nesouvisí s tématem chatu.
Mám prvňáčka, co je v tuhle chvíli nejdůležitější? každý den číst? Nebo hledat videa, aby se naučil správně psát?
Dobrý den, každý den chvilku číst, každý den trochu kreslit, každý den trošku psát a hodně se smát. Nehledejte videa, jen občas sledujte, jak drží tužku. Třeba si může vést deník? Krátké zápisy - pár slov a obrázek.
Nezapomínejte na nějaký pohyb, hrajte třeba pexeso, hledejte po bytě věci co začínají na vylosovaná písmenka. Doufám, že vás paní učitelka povede.
Četla jsem na Facebooku Pedagogické komory, že v některých školách probíhá výuka s maturanty na tajno. Mají snad maličké skupinky, něco jako konzultace. Co si to tom myslíte?
Dobrý den, nemám takovou informaci, pokud se tak děje, je to absolutně neprofesionální a porušuje to nařízení vlády i příkaz MŠMT, kterým se zakazuje fyzická přítomnost dětí ve škole.
Zrovna u maturantů existuje spousta možností jak efektivně na dálku učit, nemám pro tuto praxi (je-li to pravda) pochopení.
Dobrý večer,
děkuji za tipy a postřehy a především optimismus, se kterým bychom měli být více než kamarádi obzvláště v těchto dnech. Situace je pro všechny nová, ať si to chceme přiznat nebo ne, především stresující. Pro učitele, rodiče a děti. Mám zkušenosti různé. Děti zpočátku nadšeně přivítaly situaci - rozumějte - prima, aspoň si vyzkoušíme něco nového (videochat, učení online) - to je přece prima, paní učitelko, aspoň budeme něco nového dělat.
Učím momentálně pátou třídu a čekají děti přijímací zkoušky, tak jsem tuto reakci kvitovala s povděkem. Některé děti mi zaslaly fotografie úkolů ještě ten den večer, některé ne (problémy s připojením, možnostmi internetu, rodiče s PC neumí, apod.) nebo jsou u prarodičů a úkoly jsou rády, pokud je zvládnou. Počítala jsem samozřejmě s tím, že se mi úkoly od mnohých nevrátí. Velký počet rodičů kvitoval s povděkem, že mi mohou ofocené úkoly zaslat, protože tím pádem to pro děti byla motivace. Dostalo se mi velké výtky od kolegyně - co si myslím, že je to velký nápor pro všechny, apod. Ano, to bezpochyby je. A záleží na tom, jak se s ním všichni vyrovnáme. Přece nebudeme za úkoly dávat dětem špatné hodnocení nebo výtky. Chceme jen, aby se z momentální situace nesesypaly a pracovaly. NEvíme přece, co nás může v budoucnu ještě potkat.
Evokuje mi to Deník Anny Frankové - jak ti se učili a jak dlouho.
Co si o tom myslíte?
Děkuji a přeji zdar a sílu!
Milá kolegyně, jsou to VAŠI žáčci a vy je znáte nejlépe - je vidět, že o způsobech a rozsahu výuky uvažujete a reflektujete ji ve své práci. Máte můj obdiv. Podle mě to děláte skvěle, držte se svého pedagogického instinktu a pokračujte. Hodně sil a radosti s dětmi.
Jak to bude s klasifikací na konci roku? Nás osmák bude potřebovat dobré výsledky kvůli příštímu roku na přijímačky a tímto způsobem si nejsem jist, že pokud proběhnou po domácí výuce nějaké testy, že to dopadne nějak dobře. Nevěřím tomu provizornímu režimu.
Stando, posílám právní názor, se kterým se ztotožňuji: Množí se nám v poradně dotazy ohledně hodnocení žáků za současné situace. Rodiče si nejsou jistí, jestli může učitel hodnotit něco, co se mělo dítě doma naučit samo. Někteří nelaskaví a neefektivní učitelé už jedou i známkování.
Hodnocení výsledků vzdělávání se řídí školským zákonem a příslušnou vyhláškou (§§14 a 15 vyhlášky č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání) a ta odkazuje na školní řád. Na současnou situaci jsou školním řádem připraveny pouze školy, které se specializují na domácí vzdělávání (podle §41 školského zákona) nebo online výuku. Ty ostatní pro ni nebudou mít a také nijak nepotřebují mít nastavená pravidla. Hodnocení se zastavilo ve stejnou chvíli, jako státem poskytované hromadné vzdělávání, tj. 10.3.2020 a bude pokračovat zase až se školy otevřou k plnému provozu a do lavic se budou moci vrátit všechny děti. A celý proces začne přesně tam, kde 10.3. skončil a hodnotit nebude nikdo nic jiného než to, co bylo do 10.3. a bude od Dne D. Jinak to mají pouze děti vzdělávané podle §41 a ti středoškoláci, kteří studují v režimu online. Kdo to je, ten to ví a jeho škola hodnotit za těchto podmínek umí, protože to dělá běžně.
Nějaké přezkušování z toho, co děti dělaly, když byly doma, není na místě, neboť už to, že jsou odkázané na možnosti a přístup rodičů, a ne na veřejnou službu (a vzdělávání poskytované dle školského zákona je veřejnou službou, jak je uvedeno v § 2 odst. 3 tohoto předpisu), může a také bude rozdíly mezi nimi prohlubovat a nikdo nebude vědět, co vlastně hodnotí. O nějakých operativních změnách školních řádů nemůže být vůbec řeč, nehledě na to, že by podobné změny neměly projít přes školské rady. Klasifikace na vysvědčení, o kterou půjde co nevidět, zahrnuje ohodnocení přístupu žáka ke vzdělávání, a to i v souvislostech, které ovlivňují jeho výkon (viz k tomu § 15 odst. 4 vyhlášky 48/2005 Sb., o základním vzdělávání). Situace, kdy žák nemůže být vzděláván kvalifikovaným učitelem a místo toho je zavřený v karanténně, a nemůže ani ven, lze dle našeho názoru oprávněně chápat jako souvislost ovlivňující jeho výkon.
Jako rodič bych se toho držela a v tomto směru s učiteli komunikovala. Klasifikace teď opravdu není to, na co by se měli učitelé a děti soustředit.
Dobrý den,
chtěl bych z vlastní zkušenosti sdělit, že většina rodičů je učitelům nakloněných a dochází k vzájemné velmi pěkné spolupráci. Pokud třeba nefunguje jeden informační kanál, domluví se na jiném způsobu komunikace. Já musím poděkovat všem spolupracujícím rodičům. Vzdělávání dětí by mělo být společným zájmem nás všech. Chtěl bych vás poprosit ale o váš názor, co by měl učitel udělat, pokud rodič jakýkoliv kontakt s učitelem tvrdošíjně odmítá? Může nějak přesto všechno dítěti takovéhoto rodiče pomoci? Velice děkuji za odpověď. Tom
Dobrý den, Tome - záleží o jak staré dítě jde, máte nějak možnost kontaktovat dítě přímo? Je také možné, že rodič změní názor nebo že se změní podmínky a komunikovat začne. Pokud chtít nebude, neuděláte s tím nic. Tato situace je právě velice náročná pro děti ze sociálně znevýhodněného a rodinně problematického prostředí. Držte se, je těžké si připustit, že jsem vyčerpal svoje možnosti, ale pro ochranu vlastní zdravé mysli, je to někdy nutné.
Je nutné kontrolovat středoškoláka v prvním ročníku, či to má člověk nechat zcela na něm... děkuji za odpověď :)
Maruško, záleží, jak to ustojíte vy. :-)
V tomto věku by děti měly být již nějakého sebeřízeného vzdělávání schopné, ale je otázka, jak k tomu byly doposud vedeny ve škole i doma? Možná bych se ho zeptala, jestli má nějaký systém, nabídla bych jestli nechce pomoct s jeho vytvořením, zajímala bych s eo to, co dělá - zbytek je na něm.
Dobrý den, zajímá mě, zda se už řeší zápisy do prvních tříd, jelikož mají proběhnout už 1.4.
Děkuji
Ano, dnes k tomu vydalo MŠMT stanovisko - zápisy proběhnou v již stanovených termínech, bohužel bez fyzické přítomnosti dítěte. I před zavřením školy nebylo podmínkou vodit prvňáka k zápisu s sebou. Děti sice přijdou o důležitý rituál, ale věřím, že školy najdou možnosti, jak jim to vynahradit, až opatření pomine.
Dobrý den,
myslíte si, že jsou pedagogové dostatečně vyškoleni na podobné situace? A jak současnou situaci zvládají nejen oni, ale i studenti? Děkuji za odpověď.
Nikdo z nás v ČR není připraven na podobné situace. Někdo se adaptuje rychleji, někdo pomaleji, chci věřit, že se všichni snaží. Digitální kompetence učitelů jsou různé a tato krize jasně ukazuje, že je potřebujeme mnohem více podpořit a vzdělávat než tomu bylo doposud.
Kdy už se konečně změní školní systém jako celek a to co se žáci opravdu potřebují naučit? Chápu všeobecné vzdělání a nemám s ním problém, ale doba se mění je rychlá a naše školství zkostnatělé. Kdy už bude fungovat třeba režim učení na dálku jako třeba a Austrálii, kde to funguje přes 1/2 století (tak pro to mají samozřejmě důvody, ale u nás to muže být třeba důvod děti s dlouhou nemocí a mraky jiných důvodů)? Dále by mě zajímalo, kdy se změní na MŠMT struktury. Co jsem slyšel již dávno, tak kdokoliv tam přijde s nějakou progresivní myšlenou, tak ho to semele tak, že začne fungovat jako ostatní nebo odejde. Takhle to, ale funguje i ve školách. Máme více dětí a za ty roky se nezměnilo vůbec nic v přístupu. Nelíbí se rodičům celé třídy učitelka, ale ředitel to ignoruje, protože jinou nemá, ale to rodiče nezajímá /složitý případ/. Mraky dalších případů. Myslím, že školství je obesně totálně na dně.
Stando, souhlasím, že situace ve školství není ideální a současná situace to docela jasně ukazuje. Školství je měnitelné jedině tak, že se stane prioritou celé společnosti, až teď mnozí rodiče opravdu vidí, co v jejich škole funguje a nefunguje. Měnit školství je situace na strašně dlouhou dobu, cokoli uděláte, projeví se až třeba za 10 let... Pojďme si ale konečně jako společnost říct, že nám naše děti za to stojí a že vzdělávání v ČR měnit chceme.
V jedné své odpovědi uvádíte, že se vše dá dohnat v září. To mi tedy vysvětlete, paní chytrá, jak to budou dělat, podle vás, letošní devataci?
Dobrý den, jmenuji se Mazancová, ne Chytrá.
Deváťáci to doženou v prvním ročníku střední školy, který stejně již tradičně reflektuje a sjednocuje znalosti a dovednosti dětí ze ZŠ.
Dobrý den,
mám doma 3 děti (2., 4. a 5. ročník). Je pro mě moc těžké zvládat jejich výuku a pracovní proces. Manžel je v práci vytížen, prarodiče nechci ohrozit a den má pouze 24 hodin. Úkoly, popř. probraná témata běží dle běžného rozvrhu a co je uvedeno u jednotlivých předmětů se považuje za probrané. Strávím jenom hodinu tím, než všem třem zadám úkoly. Na učitele jsem se obracela s tím, že se jako rodič cítím v pasti - nebylo moc vyslyšeno. Tuší učitelé, že situace pro spoustu rodin není jednoduchá a že bychom potřebovali čas, abychom se jako rodiče zorientovali a nastavili si nějaký plán? Děkuji
Dobrý den, úplně chápu. Pokud učitelé na váš podnět nereagovali, obraťte se na vedení školy. Není možné aby vzdělávání na dálku probíhalo v rozsahu běžného rozvrhu! To opravdu není pro rodiče a děti zvládnutelné. Držím palce, ať se vám podaří situaci změnit, pokud ne, myslete, prosím, na to, že nejdůležitější je klid a pohoda vaší rodiny.
Dobrý den, asi mi neporadíte, ale přece jen napíši jen proto, aby ostatní rodiče věděli, že v tom nejsou sami. Mám šesťáka a třeťáka, jsem s dětmi sama a nemám ošetřovné ani home-office. Musím tedy do práce. Šesťák je dítě s aspergerovým syndromem. Dostáváme úkoly elektronicky. Třeťáčka zvládnu, ale je to o každodenní práci a úsilí a spoustě času. Šesťák s aspergerem je pro mě již nad moje síly, některé jako český jazyk, angličtina a dějepis, zeměpis, přírodopis jsem schopna zvládnout, i když s vypětím všech sil, protože on si to chce samozřejmě dělat po svém. Ovšem matematika a fyzika jsou nad moje síly. Každý den nová látka od učitelů a já se vše musím "znovu naučit", nehledě na to, že mám spoustu dalších povinností. Po konzultacích s učiteli to prý musíme zvládnout a hotovo. Nejhorší je, že se snad učitelé předhánějí, kdo zadá víc práce... Nehledě na úkoly z výtvarné výchovy... Tak co s tím?
Danielo, jste nadžena. Opravdu jasně komunikujte s učiteli, že množství učiva nezvládáte, nebojte se poskytovat školám v tomto směru zpětnou vazbu. Máte můj obdiv a držte se.
Dibry den, chci se zeptat, jak to bude s prijimacim řízením. Mame dceru v 9. tride a syna ve 4. Vubec nezvladame se s nima ucit. Oba dva chodime do prace. Doma byt nemuzeme. Za této situace si neumim predstavit, zze by dcera latku zvladla a tudiz zvládla i prijimacky.
Dobrý den, ohledně přijímacího řízení zatím nikdo neví, jak proběhne. Existují online možnosti pro přípravu na přijímací zkoušky, ale je to samozřejmě finančně nákladné. Zkuste požádat učitele vaší dcery, zda by se dětem v přípravě na přijímačky aktuálně nevěnovali ve výuce na dálku, prostor by na to mít měli.
Dobrý den, mohu něco dělat, když jsem učitelka, chtěla bych žáky učit dálkově přes Teams, ale mám tři děti do 10 let a nemohu proto docházet do školy? Ředitelka školy odmítla moji žádost o home-office, protože ostatní učitelé dochází na tři dny v týdnu do školy...
Dobrý den, Petro, Teamsy přece můžete učit i z domova (pokud máte wi-fi, telefon nebo počítač a sluchátka). Pokud potřebujete pomoct, napište mi na [email protected] nebo se stavte ve facebookové skupině Učitelé +.
Ředitelka škola by vám home office umožnit měla. Zkusila bych s ní problém znovu otevřít.
Dobrý den, mám dvě děti, každé na jiné škole. V jedné škole přijali naprosto ukázkový přístup k dětem a zodpovědnost učit děti nese škola, děti jsou s učiteli online,ti jim zadávají práci, radí, kontrolují.Ja jako rodič jsem k dispozici, když he třeba.Druha škola naopak hodila zodpovědnost učit na rodiče.Komunikace probíhá jen přes webovky,kde dětem visí zadání úkolů na týden a poraďte si.Nevim,za co je v tuto chvíli učitel placen.Maily nechtějí používat.Dva rozdílné přístupy.Jak byste se k tomu postavila vy? děkuji
Dobrý den,
moc děkuji za tento příklad, protože to je myslím typická ukázka toho, jak to aktuálně vypadá. Jsem ráda, že vidíte i dobrý způsob, jak se dá výuka na dálku pojmout.
Po vedení "nespolupracující" školy bych požadovala řešení, poukažte na to, že jinde systém funguje, že školy mají možnost hledat podporu a dostanou ji. Pokud by s vámi vedení školy i nadále nekomunikovalo, neváhala bych se obrátit na zřizovatele. Držím palce.
Dobrý den, je možné nebo představitelné, že by maturity nějakým způsobem proběhli čistě on-line? Děkuji!
Jsem přesvědčená, že nikoli. Výuka na dálku je jedna věc a maturita, která probíhá podle nějakých předem daných legislativních pravidel, je věc druhá.
I když mně osobně by se to líbilo :-)))
Dobrý den Petro, jsem docela zoufalý z přístupu pana ředitele naší školy. Oznámil nám, že děti by se měly učit normálně podle rozvrhu - připojit se ráno na Skype a kontaktovat svého učitele. První hodina začíná normálně už 7:45. Doma máme jen jeden počítač a přitom do stejné školy chodí obě děti - jak to máme udělat? Navíc i já ten počítač potřebuji k práci. Byli jsme domluveni s paní učitelkou z druhé třídy, že jí budem úkoly posílat průběžně a navíc i sešity k opravě - paní učitelka je skvělá, protože se nám věnuje i večer! Ale vypadá to, že s tímto nařízením pana ředitele můžeme komunikovat s paní učitelkou jen přes Skype :( Opravdu se musí děti učit podle rozvrhu? Nešlo by vymyslet, aby ty děti dělaly s učiteli věci, které mají smysl? Nezdá se mi, že by na tuto situaci měla škola aplikovat staré postupy.
Děkuji Vám za odpověď.
Dobrý den, vaše situace je smutným příkladem toho, jak dálková výuka vypadat nemá.
Je absolutně nereálné realizovat výuku na dálku podle rozvrhu, který platí pokud jsou děti ve škole přítomny. Rodiny nemají žádnou povinnost mít počítače, chytré telefony, konec konců ani internet.
Pana ředitele bych informovala jasným sdělením (e-mail, dopis), že takto nastavená výuka je pro vás nerealizovatelná (jistě vás v tom podpoří i ostatní rodiče, pokud je vyzvete). Pokud by pan ředitel nechtěl situaci řešit, obrátila bych se na zřizovatele školy (obec).
A prosím, poskytněte pozitivní zpětnou vazbu a podpořte vaši paní učitelku druhé třídy, která našla řešení, které vyhovuje jí, dětem i rodičům, nemělo by být shozeno pod stůl jen díky nerealistickým představám o distanční výuce pana ředitele.
Hodně sil, držte se!
Ministerstvo má na stránkách "silné" doporučení, aby lidé pracovali z domu. Doporučuji všem kolegům učitelům. Můj dotaz: Nedostatečný počet známek (tzn. hodnocení), protože se nám učitelům přes internet někteří žáci neozývají, může znamenat opakování ročníku nebo přezkušování (odložená klasifikace)? Co si o tom prosím myslíte? PS: dezinfikujte si prosím ruce nejen, když se vrátíte domů, ale i když z domu odcházíte, stejně tak, jako si berete roušku. Děkuji.
Díky za upozornění na doporučení MŠMT, bude se hodit zejména kolegyni, která pokládala dotaz dříve, a které ředitel nechce umožnit home office.
Již jsem dnes ohledně klasifikace odpovídala dlouho citací, ztotožňuje se i s mým názorem.
Situace, kdy žák propadne, protože neplnil distanční vzdělávání je neakceptovatelná.
Dobrý den, mám dotaz - návrh, zda by nebylo vhodné zrušit přijímačky na střední školy a přijmout všechny dle nějakého "klíče", tak jako tomu bylo ještě před pár lety. Děkuji.
Dobrý den,
mně a kolegům z Učitelské platformy by se zrušení jednotné přijímací zkoušky líbilo velmi i v období bez koronaviru. :-)
Myslím, že i taková situace (JPZ neproběhne a děti budou přijaty na základě nějakých jiných kritérií) může nastat, ale opravdu nechci v tomto směru spekulovat.
Děkuji za odpověď k zápisům. To znamená, že proběhnou pouze elektronicky, nebo bude vyžadována přítomnost rodiče? Dekuji
Přítomnost zákonného zástupce ve škole bude záležet na aktuální situaci, která bude ohledně koronaviru v době zápisů. Sledujte webové stránky vaší školy, jistě vás budou v tomto ohledu informovat.
Zde odkaz a stanovisko MŠMT: http://www.msmt.cz/ministerstvo/novinar/opatreni-k-zapisum-do-zs-pro-skolni-rok-2020-2021?fbclid=IwAR0YE2c-gLi92WAdMfxx_Jll8TSD-runofXokn-VRdAe_YUYRgvM5roNI8o
Dobrý den, může tahle situace pomoci k nějaké větší digitalizaci školství?
Ano a já pevně věřím, že k tomu i dojde (vlastně jsem o tom přesvědčená). Od minulého týdne se každý den desítky, stovky a tisíce kolegů a kolegyň učí nové věci, vzájemně se podporují, učí se navzájem. Věřím, že i tato vlna (pro učitelskou komunitu jindy ne příliš obvyklého) sdílení už s námi zůstane a stane se samozřejmou součástí práce učitele, stejně jako digitální vymoženosti.
Dobrý den,
je hezké, že jakožto učitel se mám dětem věnovat individuálně - jenže jich učím v rámci svých předmětů zhruba 180. Ono se to snadno řekne, ale hůř koná...kdybych každému žákovi věnoval deset minut, pak bych potřeboval třicetihodinový den, a to bych nesměl spát, jíst a ani si odskočit...tak prosím nekrmte lidi nesmysly o tom, jak se mají učitelé na dálku individuálně věnovat svým žákům...
Dobrý den,
teď si to počítám v hlavě - mám myslím velmi podobný počet studentů jako vy a individualizovat se snažím (to snad děláme i ve škole, proč by to nešlo na dálku?).
Učím v MS Teams - studenti mají zadání, která společně reflektujeme na společných webinářích a pokud někdo potřebuje pomoct, obrací se na mě prostřednictvím chatu v MS Teams.
Takže tu říkám (píšu), co žiju, pro mě to nesmysly nejsou.
Já myslím, že děti si s problémem lámou hlavu mnohem méně, než se zdá. Vše se dá vyřešit snadno: nemám počítač, nejde nainstalovat program, program padá. "Dálkové" vzdělávání začne fungovat a bude akceptovatelné, až se žáci začnou chovat jako v Austrálii, tj. přestanou opisovat a podvádět. Do té doby to bude jen hra na vzdělávání. Jestliže mi žákyně napíše, že nemají peníze na PC, který by utáhl program pro odbornou práci, zajímalo by mě, zač ji budu hodnotit, když ji nesmím "neklasifikovat". Doma taky můžeme být do června.
Pepino, patrně budete muset vymyslet jiný způsob klasifikace než ke kterému je potřeba počítač. Rovný přístup ve vzdělávání mimo jiné znamená i to, že nemůžeme předpokládat, že naši žáci a studenti mají technické zázemí, které si my učitelé nadiktujeme. Zkuste to, prosím, zvážit.
Dobrý den, na úvod jeden vtip: Není pravda, že české školství je nereformovatelné - ministerstvo dokázalo za jeden den povolit domácí vzdělávání všem :)
Můj dotaz: Máme doma třeťáka s verbální dyspraxií, dysortografií, vadou řeči a s naprůměrným intelektem, ale nevyzrálou sociální stránkou k tomu. Paní učitelka mu zadává práci přes Google Učebnu - na střídačku cvičení v pracovním sešitě a na střídačku nějaké zábavné procvičování on-line. Po týdnu jsme v situaci, kdy ho samozřejmě baví vše on-line, ale naprosto odmítá vyplňovat pracovní sešity. Ještě jakž takž zvládám vmnanévrovat ho do matematiky, ale češtinu (logick) bojkotuje dost sveřepě. Přemýšlím, co s tím - jestli trvat na písemné formě v sešitech a nebo se na to vykašlat a nechat jenom on-line cvičení. Technicky by to nebyl problém, ale vadí mi jednak to, že bude půl dne u obrazovky a také to, že až se vrátí do školy, tak tam tablet mít nebude a není mi moc jasné, jak ho paní učitelka přiměje něco dělat na papír.
Naštěstí sedmačka zvládá svoji školu on-line naprosto samostatně, paní učitelka je úžasná. Rodiče neotravuje, vše si řeší rovnou se žáky :) A nám podá jednou týdně zprávu. A předškolák naštěstí ze školky žádné úkoly nemá. :) Hezký večer!
Katko, myslím, že jste k tomu dospěla sama - prostě ta písemná forma nebude pro něj ta nejlepší cesta, možná by byl možný nějaký kompromis, že s ním ty pracovní sešity (třeba jen některé) projdete a on vám řekne, co máte vyplnit. Celou situaci to urychlí a nebude to pro něj taková pruda. Držím vám palce.
Technická poznámka - hodnocení výuky počítačového modelování, případně konstrukčních cvičení bez počítače si poněkud nedovedu představit. Dovedosti pak nevyzkoušíte za deset minut nebo testíkem. To je to, co jsem psal níže - nejsou jen gymnázia. Odpovídat nemusíte, nechci zdržovat. Jinak děkuji.
Chápu, ale prostě za normálního "stavu" má možnost být na PC ve škole, doma tu možnost nemá - musí se najít jiné řešení.
P.S.: Překvapivě docela dost mých studentů nemá počítač, ale jen smartphone, na něm toho patrně (?) moc vymodelovat nejde.
Nemůže nějakou techniku zapůjčit škola?