Tachecí: Nejde mi o poslechovost. Ta přijde s kvalitou

Veronika Lehovcová Suchá Veronika Lehovcová Suchá
16. 1. 2008 15:50
Radiožurnál chce být pod heslem Teď a tady víc aktuální
Barbora Tachecí, ředitelka ČRo1 - Radiožurnálu
Barbora Tachecí, ředitelka ČRo1 - Radiožurnálu | Foto: Ondřej Besperát

Praha - Zpravodajství, publicistika, hudba a zvuk. Tak seřadila priority nové tváře Radiožurnálu jeho ředitelka Barbora Tachecí. Proti podobě veřejnoprávní stanice, která zní "do éteru" od 1. ledna, se zvedl odpor. Dvě petice proti novinkám ve vysílání už podepsaly tisíce lidí.

Čtěte více: Petice proti Radiožurnálu mají sedm tisíc podpisů. Lidem vadí bulvarizace

Tachecí na středeční tiskové konferenci k nové koncepci stanice znovu odmítla, že by hnacím motorem změn v Radiožurnálu byla snaha přilákat nové a mladé posluchače. "O tom se můžeme bavit za dva roky, jestli nám přibylo posluchačů. Já věřím, že na kvalitní obsah se noví posluchači nabalí sami," řekla Tachecí.

Rada Českého rozhlasu ovšem hodlá například změny ve zpravodajství hodnotit právě skrze množství posluchačů. "Budeme se o to zajímat a hlavním ukazatelem bude poslechovost. Za úspěch bychom mohli považovat už zastavení poklesu poslechovosti a následné nabírání nových posluchačů," uvedl předseda rady Jiří Florián v rozhovoru pro časopis Týden.

Nová ředitelka nepřímo připustila, že stávající posluchači nebyli se změnou dopředu dobře seznámeni. V sobotu před polednem bude proto hodinu ve vysílání odpovídat na dotazy lidí.

Pokud se posluchači Barbory Tachecí zeptají na oblíbeného komentátora Ivana Hoffmana, odpoví nejspíš stejně jako novinářům. "Jsme na nejlepší cestě se dohodnout." Hoffman by se mohl stát členem pětičlenného týmu komentátorů Radiožurnálu. K návratu ho přesvědčuje i generální ředitel Čro Václav Kasík. Komentáře by se mohly do vysílání vrátit už příští pondělí.

Teď a tady

Radiožurnál by měl podle své ředitelky více využívat výhody před papírovými médii, a to rychlosti. Od ledna proto funguje podle principu "teď a tady".

"Aktuální důležitá či zajímavá informace (z rozhodnutí editora Radiožurnálu) je v průběhu dne zařazena do vysílání okamžitě, bez ohledu na to, jaký blok je právě vysílán," vysvětluje Tachecí v tiskové zprávě.

Barbora Tachecí a Jan Pokorný na tiskové konferenci k nové koncepci ČRo1 - Radiožurnálu.
Barbora Tachecí a Jan Pokorný na tiskové konferenci k nové koncepci ČRo1 - Radiožurnálu. | Foto: Ondřej Besperát

Čtěte více: Barbora Tachecí bude šéfovat Radiožurnálu

Ve vysílání má zaznívat také víc informací o Evropské unii, ekonomice a z regionů.

Hudby bude stejně

Hudby má ve vysílání Radiožurnálu zůstat přibližně stejné procento jako minulý rok. V průměrné hodině má slovu dál patřit asi 34 minut a hudbě 26 minut.

"Tři hlavní hudební styly, které jsou od tohoto data především zařazovány do vysílání, jsou tyto: pop, pop-rock a disco/dance," plánuje Tachecí.

Na ukázku, jak bude vypadat hudební dramaturgie, pustila Tachecí Radě Českého rozhlasu, zaměstnancům a nakonec novinářům směs hitů od Robbieho Williamse, Madonny, Věry Špinarové či Olympiku. České hudby by mělo o deset procent víc než loni.

 

Právě se děje

Další zprávy