Šéf domů pro kutily: Radost mám i z prodeje hřebíku

Tereza Krobová Tereza Krobová
1. 4. 2012 7:10
Václav Princ se stal vítězem čtenářské volby Dne dobrých zpráv. Přečtěte si jeho příběh
Jedna z provozoven firmy Princ.
Jedna z provozoven firmy Princ. | Foto: Webové stránky firmy

Praha - Václav Princ začínal podnikat od nuly, bez zkušeností a kontaktů. Dnes vlastní čtyři provozovny v Jihočeském kraji a zaměstnává 30 lidí.

I přes současný úspěch majitel firmy, která prodává hřebíky, laky a další potřeby pro kutily, uznává, že začátky byly těžké. "Začal jsem podnikat z obýváku," směje se.

V roce 1990 přišel o práci ředitele v továrně na jehlice a háčky. "Závod, který měl 1000 lidí, se rozhodl, že mě jako bývalého komunistu nebude dál zaměstnávat, tak mě vyhodili," vypráví Princ.

Přemýšlel proto, co bude dělat. Pracovní úřady se teprve zakládaly, a tak se nabízela možnost začít podnikat.

Jeho původní zaměstnavatel vyráběl nový žádaný typ rybářských háčků, který nebyl nikde k sehnání. Vykoupil proto celou tovární várku a začal ji rozprodávat.

Od Aše až po Košice

"Problém byl v tom, že nejsem rybář a o rybaření nic nevím. Koupil jsem si proto rybářský časopis, poslal inzerát, že prodávám háčky. Rozprodal jsem je okamžitě, toužili po nich lidé od Aše až po Košice," dodává.

Nečekaný úspěch proto opakoval a znovu skoupil celou várku. Potřetí mu to ale už neprošlo. "Pochopili, co za zlatý důl to je, tak mi ten nákup zakázali," dodává.

Začal proto znovu přemýšlet, na co se vrhnout. "V Českých Budějovicích se tehdy hodně prodávaly palety, ale nebyly hřebíky," vypráví Princ.

Výrobci tak dokonce podávali zoufalé inzeráty, že hřebíky nakoupí. Princ si proto zjistil všechno, co se palet a hřebíků týkalo, a objednal si ze Slovenska celý vagon. A rozprodal je zase okamžitě.

Díky velkému zájmu si tak mohl otevřít první provozovnu a postupně rozšiřovat svůj sortiment i celou firmu.

Základ je v malých městech

Přesto přiznává, že komplikace se během podnikání objevily. "Největší problémy nastaly, když v Budějovicích začaly růst domy jako OBI nebo Baumax, objevovaly se jako houby po dešti," dodává Princ.

Z velkého města se tak kvůli velkým obchodním domům rozhodl expandovat do menších měst. Skupoval staré krachující prodejny nebo prázdné areály, spolupracoval s malými obchodníky, a postupně tak získával i jejich klientelu.

A na malé odběratele cílí dodnes. "Největší radost máme, když k nám přijde zákazník pro maličkost, kterou koupí  za korunu, například pro šroubek, a řekne 'tak tohle jsem nemohl nikde sehnat'," shrnuje svůj cíl.

 

Právě se děje

Další zprávy