reklama
 
 

Červené tsunami je standardní, vaše kritika účelová. ČT se ohradila vůči kritice rady za volby v USA

AKTUALIZOVÁNO 13. 1. 2017
Česká televize nesouhlasí s kritikou Rady pro rozhlasové a televizní vysílání a žádá o její vysvětlení. Rada televizi vytkla, že při volbách amerického prezidenta nepodávala objektivní a vyvážené informace. Pod otevřený dopis členům rady se podepsalo vedení zpravodajství ČT. Šéf vysílací rady Ivan Krejčí na dopis nechtěl reagovat s tím, že ho ještě nečetl. "Pro nás redaktoři nejsou partner, partnerem je provozovatel," sdělil.
Doporučujeme

Praha – Vedení zpravodajství České televize se v otevřeném dopise ostře ohradilo proti čtvrtečnímu usnesení Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Podle RRTV Česká televize během zpravodajského pořadu Americká volební noc neposkytovala objektivní a vyvážené informace. Rada České televizi vyčítala doprovodné obrazové informace, otázky moderátora, neoddělování komentářů od informací zpravodajského charakteru a zaujatost hostů.

"Zdůvodnění vyvolalo mezi tvůrci a spolupracovníky pořadu rozhořčení a pocit nespravedlnosti, zejména kvůli účelovosti a zřejmé zaujatosti vaší zprávy," napsali zástupci České televize s tím, že nikdo z lidí, kteří vysílání připravovali, neměl zájem na upřednostňování jednoho z kandidátů.

Česká televize zároveň radu požádala o vysvětlení klíče, podle kterého z dvanáctihodinového vysílání vybrala kritizované pasáže i důvody, proč v hodnocení nezmínila některé hosty. "Ve vysílání vystoupilo celkem 27 hostů, včetně otevřených příznivců Donalda Trumpa a tvrdých kritiků Hillary Clintonové, například Eliška Hašková Coolidge nebo Roman Joch. Proč je ve svém textu vůbec nezmiňujete?" vyzvala radu ČT.

Zároveň Česká televize zažádala o odůvodnění a podklady k tvrzení rady, že americký velvyslanec Andrew Schapiro a stanice CNN otevřeně a transparentně sympatizovali s Hillary Clintovou.

RRTV televizi vytýkala i dotazy na bezpečnostní dopady rozhodnutí amerických voličů. "Máme vašemu textu rozumět tak, že televizní moderátoři nesmějí pokládat otázky reflektující atmosféru ve veřejném prostoru?" reagovala v dopisu Česká televize.

V závěru dopisu televize vysvětluje i pojem "červené tsunami", za který ji RRTV vytkla odkazování na živelní katastrofy. ČT se brání tím, že chtěla zdůraznit drtivý triumf Trumpa a to, že červená barva je tradiční barvou amerických republikánů. "Červené tsunami je standardním mediálním obratem, který v českém veřejném prostoru figuruje minimálně od voleb roku 2008," ohradili se zástupci ČT.

Také podle člena Rady České televize Zdeňka Šarapatky zpráva RRTV manipuluje s fakty. "Nezmiňuje všechny hosty analyzovaného pořadu a ke kritice si zjevně vypůjčuje jen malou výseč z několikahodinového pásma k tématu," napsal Aktuálně.cz radní.

Šéf vysílací rady Ivan Krejčí na dopis nechtěl reagovat s tím, že ho ještě nečetl. "Pro nás redaktoři nejsou partner, partnerem je provozovatel," sdělil. Dodal, že názor redaktorů radu zajímá jen v případě, že pošlou oficiální stížnost. "My se dohodneme, jestli na to budeme nějak reagovat," dodal.

autor: Domácí

reklama
reklama
reklama
komerční sdělení
reklama

Sponzorované odkazy

reklama