Upozorňovat na dostupné ekologické výrobky a rozšířit počet prodejců ekoznaček chce v následujících dvou letech nová informační kampaň ministerstva životního prostředí. Jejím ambasadorem bude fiktivní postavička pojmenovaná Ekolífek. Lidé se s ní budou moct potkat na internetu či v obchodních centrech, informovalo ministerstvo v tiskové zprávě.
"Našim hlavním cílem je, aby lidé dokázali jednoduše poznat výrobek, který je kvalitní a zároveň šetrný k přírodě," řekl ministr životního prostředí Marian Jurečka (KDU-ČSL). Ekologické výrobky a služby mají nyní národní označení Ekologicky šetrný výrobek a Ekologicky šetrná služba či Ekoznačku EU, která je platná na celém území Evropské unie.
O Ekoznačce EU podle ministerstva slyšelo asi jen 16 procent Čechů, letos přitom oslavila 30 let od svého založení, sdělil úřad. Zvýšit povědomí o certifikaci ekoznaček má podle něj proto kampaň s Ekolífkem.
Kampaň si podle ministerstva také klade za cíl zvýšit důvěru zákazníků v ekoznačky a snížit pochybnosti o jejich kvalitě. "V prvé řadě upozorňujeme, že ekologický původ výrobku není na úkor kvality a účinnosti, jejichž prokázání je také součástí kritérií certifikačního procesu," uvedl ředitel České informační agentury životního prostředí Miroslav Havránek.