reklama
 
 

Ředitel rozhlasu přišel o peníze. I kvůli Hovorům z Lán

Aktualizováno 25. 3. 2015 16:26
Peter Duhan Peter Duhan | Foto: DVTV
Radě Českého rozhlasu se kromě vulgarit, které zazněly z úst prezidenta Zemana, nelíbila i nízká poslechovost.

Praha - Už podruhé za sebou nedostane generální ředitel Českého rozhlasu Peter Duhan své pololetní odměny v plné výši. Minule kvůli stížnostem posluchačů přišel o pět procent ze zhruba půlmilionového bonusu.

Tentokrát je snížení podstatně citelnější. Rada Českého rozhlasu na středečním zasedání odhlasovala, že pololetní odměnu zkrátí z celkové částky 480 000 rovnou o čtyřicet procent, tedy na 288 000 Kč.

Duhan podle radních nesplnil pravidla pro kompletní udělení bonusu. Konkrétně došli k závěru, že vysílání Českého rozhlasu porušilo svůj vlastní kodex kvůli vulgárním výrazům, které opakovaně použil prezident Miloš Zeman při listopadovém živém vysílání Hovorů z Lán.

Veřejnoprávní médium navíc ve druhém pololetí roku 2014 poslouchalo méně lidí, než kolik radní určili jako cílovou hodnotu. Místo 22 procent tržního podílu měl celý Český rozhlas o dvě desetiny méně. Poslechovost radní hlídají kvůli tomu, že jim Duhan při svém zvolení slíbil, že ji zvýší. Stanovené cíle tedy postupně zvyšují tak, aby za dva roky, kdy Duhanovi končí mandát, dosáhlo veřejnoprávní médium čtvrtinového podílu na rozhlasovém trhu.

Poprvé se radní pokusili snížit odměnu generálního ředitele už na únorovém zasedání. Tehdy ale dva z devíti členů na jednání chyběli a usnesení těsně neprošlo. Ve hře bylo přitom několik variant, návrhy na krácení se pohybovaly od třiceti do padesáti procent. Stejná situace se opakovala i tentokrát. Snížení o 40 procent je kompromis, který prosazoval předseda Rady ČRo Michal Stehlík.

Do reportáží o Homolce jsem nezasahoval

Samostatné projednání si na veřejné schůzi Rady Českého rozhlasu vysloužily schůzky Petera Duhana s bývalým ředitelem Nemocnice Na Homolce Vladimírem Dbalým, který je obviněn kvůli zmanipulování zakázky na digitalizaci chorobopisů. Podle Lidových novin se Dbalý snažil prostřednictvím opakovaných intervencí u generálního ředitele Českého rozhlasu zastavit vysílání kritických reportáží o hospodaření nemocnice.

"Nepopřel jsem, že jsem se s panem Dbalým sešel, ani že se diskutovalo na téma reportáží pana Petra Sehnoutky. Nikdy však nedošlo z mé strany k zásahu, který by ukončil vysílání těch reportáží. To bych musel udělat podle Kodexu ČRo písemně," komentoval případ Duhan. Podle jeho slov se o reportážích diskutovalo při poradách vedení. „Nezpochybňoval jsem věcnou podstatu, spíše formu některých vstupů, které pan Sehnoutka vyprodukoval. Ale to je normální,“ dodal Duhan.

"Mám ve zvyku se nescházet jenom s prominenty, ale i s posluchači. Nemohl jsem v roce 2010 předjímat, že v roce 2014 pan Dbalý skončí jako kriminálník. Tehdy vedl nejúspěšnější nemocnici v republice. Nežádal mě o zásah do vysílání, ale o to, abych se podíval na to, zda nejsou ty reportáže účelové a nemají diskreditovat Homolku. Informace jsem si ověřil a při druhém setkání jsem mu řekl, že je to dobře vyzdrojované a argumenty jsou neprůstřelné a nemohu jinak, než říct, ať to pokračuje. To jsem mu vysvětil, to jsem mu řekl, a tím naše komunikace skončila," popsal další vývoj generální ředitel Českého rozhlasu.

To, že by Duhan nějak zasáhl do reportáží, už dříve odmítla i tehdejší ředitelka zpravodajských stanic Hana Hikelová. "Debaty nevedly k tomu, že by se na tom přestalo pracovat," uvedla Hikelová pro server Lidovky.cz. Radní Duhanovo vysvětlení vzali na vědomí.

autor: Filip Rožánek | 25. 3. 2015 15:47

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama