Návrh na přejmenování stanic metra strhl velkou pozornost, ale čerstvě představená koncepce pražské MHD do roku 2029 v sobě obsahuje zejména plány na výstavbu nových železničních a tramvajových tratí. Pokud se dá dokumentu věřit, do konce třetí dekády tohoto století má takových tratí v Praze přibýt téměř dvacet. Návrhy jsou seřazeny podle toho, kdy by mohly být dokončeny. Jde však pouze o odhad. Jsou také doplněny o odůvodnění společnosti Ropid, která koncepci připravila.
Tramvajová trať z Malovanky na Stadion Strahov
Vysokou intenzitu autobusové dopravy v oblasti Vítězného náměstí chce město snížit na minimum výstavbou dvou tramvajových tratí, a to novostavbami ve směru na Strahov a do Suchdola. První trať z Malovanky na Strahov má sledovat stopu dnešních autobusových linek 143 a 149, jejichž dopravní výkony v trase Dejvická až Stadion Strahov plně nahradí tramvaje. Tím dojde ke snížení průjezdu autobusů na Vítězném náměstí o více jak 230 spojů za den.
Novinkou je i zřízení tramvajové linky 30 v trase Stadion Strahov - Pohořelec - Pražský hrad - Malostranská - Náměstí Republiky - Bílá labuť, jejíž trasa se po dokončení tramvajového spojení ulic Bolzanova a Skrétova propojí s tramvajovou linkou 13. Dále má vzniknout "studentská" linka 28, která propojí
ve dnech školního vyučování vysokoškolské koleje na Strahově s areály ČVUT a VŠCHT v Dejvicích.
Nově je v lokalitě Radimovy ulice navržena obsluha prodlouženou minibusovou linkou 164, která zároveň částečně nahradí zrušenou autobusovou linku 149 v zastávce Pod Královkou.