Praha 2029: Nový most přes Vltavu, vlak na letiště a návrat tramvají do centra

15. 10. 2018 9:50
Návrh na přejmenování stanic metra strhl velkou pozornost, ale čerstvě představená koncepce pražské MHD do roku 2029 v sobě obsahuje zejména plány na výstavbu nových železničních a tramvajových tratí. Pokud se dá dokumentu věřit, do konce třetí dekády tohoto století má takových tratí v Praze přibýt téměř dvacet. Návrhy jsou seřazeny podle toho, kdy by mohly být dokončeny. Jde však pouze o odhad. Jsou také doplněny o odůvodnění společnosti Ropid, která koncepci připravila.
Koncepce pražské MHD do roku 2029
Koncepce pražské MHD do roku 2029 | Foto: Ropid

Tramvajová trať z Vinohradských hřbitovů do Sídliště Malešice

Přínosem tramvajové trati do Sídliště Malešice má být především snížení objemu autobusové dopravy, zlepšení pravidelnosti hromadné dopravy v Počernické ulici a zajištění přímého spojení tramvajemi do centra Prahy.

Počítá se zde s provozem dvou tramvajových linek, které nahradí autobusovou linku 199 od stanice metra Želivského. Naopak zachována bude autobusová linka 133 zajišťující přímé spojení na Žižkov a do Karlína ke stanici metra Florenc. V opačném směru linka 133 zajistí spojení k nové železniční zastávce
Praha - Zahradní Město.

Plánována je také obnova tramvajové linky 19 mezi Kubánským náměstím a Lehovcem. Pro obsluhu Sídliště Malešice je totiž vzhledem ke svému trasování na Náměstí Míru, I. P. Pavlova a Karlovo náměstí doporučená linka 16, kterou v úseku Želivského-Lehovec linka 19 plně nahradí.

 

Právě se děje

Další zprávy