Praha 2029: Nový most přes Vltavu, vlak na letiště a návrat tramvají do centra

15. 10. 2018 9:50
Návrh na přejmenování stanic metra strhl velkou pozornost, ale čerstvě představená koncepce pražské MHD do roku 2029 v sobě obsahuje zejména plány na výstavbu nových železničních a tramvajových tratí. Pokud se dá dokumentu věřit, do konce třetí dekády tohoto století má takových tratí v Praze přibýt téměř dvacet. Návrhy jsou seřazeny podle toho, kdy by mohly být dokončeny. Jde však pouze o odhad. Jsou také doplněny o odůvodnění společnosti Ropid, která koncepci připravila.
Foto: Ropid

Tramvajová trať Pražského povstání - Pankrác a Budějovická

V předstihu před zahájením výstavbu linky metra D má být zprovozněna tramvajová trať z Pražského povstání ke stanici metra Pankrác, etapovitě pak až ke stanici metra Budějovická. Tramvajové spojení k metru Pankrác bude důležité především pro zajištění náhradní dopravy v době výstavby přestupní stanice Pankrác na lince D, při níž dojde k přibližně ročnímu vyloučení provozu i ve stanici Pankrác na lince C.

Jelikož v okolí Pankráce není prostor pro tramvajovou smyčku, bude nutné obsluhu nového úseku zajistit provozem obousměrných tramvají ukončených na kolejovém přejezdu. Do zastávky Pankrác - a výhledově až do zastávky Budějovická - by měla být prodloužena linka 18.

Předpokládá se i zachování obsluhy zastávek Na Veselí a Vozovna Pankrác. Pro tento účel se zvažuje prodloužení linky 13 z Čechova náměstí přes Náměstí Bratří Synků do konečné zastávky Vozovna Pankrác.

Prodloužení linky 13 z Čechova náměstí do oblasti Pankráce povede také k úpravám tras autobusových linek 134, 157 a 193. Linka 134 bude zrušena a vazbu z Pankráce na Podolskou vodárnu nově zajistí spoje linky 193. V oblasti Zeleného pruhu nahradí provoz linky 134 prodloužená linka 157, která bude v provozu nově celotýdenně a její prodloužení obnoví historické spojení z Modřan na Brumlovku a k Poliklinice Budějovická.

 

Právě se děje

Další zprávy