Praha - Prezidentští kandidáti se v závěru kampaně před přímou volbou hlavy státu připravují především na debaty v médiích. Velké akce v ulicích, ani další dávku billboardů většinou nechystají.
Na podporu předsedy TOP 09 Karla Schwarzenberga se odehraje ve středu v Praze koncert některých známých hudebníků. Příznivci Miloše Zemana z řad veřejně známých lidí se ve stejný den setkají na Staroměstském náměstí.
Kandidát ODS Přemysl Sobotka i Schwarzenberg chtějí voliče oslovit dopisem, který rozešlou do všech domácností.
"Kampaň Miloše Zemana bude pokračovat v zajetém systému, který je především zaměřen na setkávání s lidmi a prezentaci životního příběhu Miloše Zemana. Setkání s občany vyvrcholí 9. ledna na Staroměstském náměstí v Praze za účasti podporovatelů Miloše Zemana," sdělila mluvčí Zemanovy kampaně Hana Burianová.
Na akci podle ní vystoupí například hudebníci Tereza Kerndlová, Daniel Hůlka a Felix Slováček. Zemana podpoří také režisér Filip Renč či europoslanec za KSČM, kosmonaut Vladimír Remek.
Plánují se poslední návštěvy regionů
Schwarzenberg má v plánu ještě několik cest do regionů a bude se účastnit několika debat. Na středečním koncertě na jeho podporu, který se odehraje na pražském máměstí Jiřího z Poděbrad, vystoupí skupina Tatabojs, David Koller, Dan Bárta, Zdeněk Svěrák, Jaroslav Uhlíř, Marie Rottrová, Garage, Michael Kocáb, Michal Pavlíček, Michal Prokop a další.
Novou vlnu billboardů Schwarzenbergův tým nechystá.
Kampaň kandidáta ČSSD a senátora Jiřího Dienstbiera se v závěru nijak radikálně měnit nebude. Ve středu se Dienstbier a jeho podporovatelé setkají v pražském Kaiserštejnském paláci.
"Nové billboardy již byly vylepeny. Od těch původních se liší pouze jednotným heslem 'Zvolte si prezidenta s čistým štítem', sdělil mluvčí Dienstbierovy kampaně Jan Štern.
Dopisy přijdou všem domácnostem
Přemysl Sobotka sází především na svou účast v debatách a dopis, v němž osloví voliče s výzvou, aby mu dali svůj hlas. "Rozvoz bude začátkem týdne a mělo by to zasáhnout všechny domácnosti," řekl Sobotka.
Žádný koncert či velké setkání s podporovateli v ulicích prý nechystá.
"Na koncerty chodí pouze fanklub a ten není potřeba ovlivňovat. To je rozhodnutí jiných, já do tohoto stylu kampaně nepůjdu," řekl.
Národ se baví i přímou volbou, podívejte se:
Billboardy podle jeho týmu přibudou, ale nebudou na nich jiné texty než dosud a nejsou prý ani klíčovým prvkem kampaně.
Také Jan Fischer už ve svém kalendáři akcí nemá na leden nic naplánovaného. I on se soustředí především na televizní debaty.
Některé závěry budou skromné
Vladimír Franz se prý bude až do konce kampaně vyhýbat billboardům, které považuje za symbol "draze placeného vítězství formy nad obsahem".
"Před volbami vyjde poslední speciální číslo časopisu FranzIn, který bude vytištěn v počtu 40.000 kusů a ve dvojnásobném rozsahu," sdělil mluvčí Franzovy kampaně.
"Den před volbami má premiéru ve Státní opěře jeho nová opera Válka s mloky," dodal.
Jana Bobošíková žádnou speciální akci na závěr kampaně nechystá.
"Jako každý rok se zúčastním v Pardubicích akce Silver A, věnované památce hrdinů, kteří neváhali zbavit naši zemi říšského protektora (Reinharda) Heydricha," uvedla.
"Žádné billboardy nemáme, žádný závěr nechystáme. Všechno dělají lidé sami a záleží na nich, co udělají," popsala své plány pro poslední dny kampaně před prezidentskou volbou Táňa Fischerová.