reklama
 
 

Přestup šéfa investic VZP. Povede provoz správy dálnic

13. 6. 2014 15:10
Pavol Pecha řídil provoz a investice Všeobecné zdravotní pojišťovny, teď se přesune do podobné sekce na Ředitelství silnic a dálnic. "Studoval jsem silnice a mosty, rád se k tomu vrátím," tvrdí.

Praha – Provozní úsek na Ředitelství silnic a dálnic povede od pondělka současný manažer Všeobecné zdravotní pojišťovny Pavol Pecha. Ve VZP působil Pecha jedenáct let a kromě provozu řídil také investice a správu majetku.

"Ano, pan Pecha nastupuje k 16. 6. Uspěl ve výběrovém řízení v konkurenci čtyř kandidátů," potvrdil pro Aktuálně.cz mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Blíže ale odmítl Pechovo nové angažmá komentovat s odkazem na tiskovou zprávu, kterou správci dálnic chystají až na pondělí.

Pavol Pecha podle svých slov dopravu studoval. "Mám specializaci na silnice a silniční mosty. Rád se k tomuto oboru vracím," řekl Pecha.

Nyní nastupuje do čela úseku, kde se ročně hospodaří s miliardami korun určenými především na údržbu silnic a jejich blízkého okolí. Pecha bude rovněž zodpovědný za správu majetku ŘSD.

Předchůdce se škraloupem

Pecha nahradí na provozním úseku Zdeňka Maříka, kterého se generální ředitel ŘSD Jan Kubiš nedávno zbavil kvůli podezřelé zakázce pro firmu Siling, v níž Mařík dříve působil.

Kubiš řekl, že nechá zakázku prošetřit a Maříka, který nastoupil teprve v dubnu, přiměl po šesti týdnech složit ředitelskou funkci. Ještě rychleji - sotva po dvou týdnech po svém nástupu - musel z ŘSD odejít Oldřich Pour, další úředník spjatý se společností Siling a Maříkův známý z předchozího působení u chomutovské krajské správy ŘSD.

Poura přivedl do pražské centrály začátkem května právě Mařík, tři dny po Maříkově rezignaci ale Pour sám odešel z funkce šéfa majetkového odboru.

Podezřelá zakázka

Sporná zakázka pro Siling pochází z doby, kdy byl Mařík vedoucím provozu u chomutovské správy silnic a jeho nadřízeným byl Oldřich Pour. V té době se společnost Siling podílela na provozu systému se zkratkou Dikos – šlo o mapování a přesnou evidenci míst na silnicích v Ústeckém kraji, kde jsou nutné opravy.

Počítačový systém s daty o závadách na silnicích však podle pozdější kontroly ŘSD mohl fungovat jako platforma, podle které se daly dobře účelově rozdělovat veřejné zakázky mezi předem dohodnuté firmy. Ty měly mít podle informací týdeníku Euro, který soutěž podrobně popsal, do systému přístup a samy si mohly vybírat, co opraví.

Mařík i Pour později do Silingu odešli. Mařík v říjnu 2011, když z ŘSD odešel dobrovolně, Pour ho následoval hned další rok poté, co ho za nedovolené porcování zakázek vyhodil tehdejší generální ředitel David Čermák.

autor: Petr Koděra | 13. 6. 2014 15:10

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama