"Je to po 50 letech slavnostní okamžik, protože minulý týden jsme úspěšně zkolaudovali tuto novou trolejbusovou trať. Troleje jsou zhruba na 50 procentech trati. To znamená, že se nevracíme k úplně konvenčním trolejbusům, ale využíváme kombinaci s bateriovým provozem," řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha sobě).
Pro cestující znamená nasazení trolejbusu podle něho větší komfort vzhledem k nižšímu hluku a vibracím a proti autobusu je jeho jízda plynulejší. "Zároveň je to zlepšení pro okolí, protože na rozdíl od autobusu není tak hlučný a neprodukuje v daném místě žádné emise," uvedl Scheinherr. Úplně poprvé se na trasu vydal trolejbus v polovině letošního října, kdy ale jezdil pouze z Letňan do Čakovic.
Pražský dopravní podnik má v současné době zapůjčený jeden trolejbus z Hradce Králové. Trolejbusem se tak do Miškovic lidé svezou zatím pouze o víkendech (jízdní řád zde), neboť v týdnu vůz podnik využívá ke školení řidičů. Zároveň podnik čeká na dodávku 15 vozů, které by měly dorazit na začátku příštího roku. Než budou nasazené do běžného provozu, budou muset najezdit tisíce kilometrů bez cestujících.
Vybudování trasy vyšlo asi 280 milionů korun. Při výstavbě trolejového vedení byly opravené rovněž ulice a silnice, po kterých trolejbus pojede. Kompletně tak byly opravené ulice Prosecká nebo Tupolevova a dokončovaná je oprava ulice Ke Stadionu v Čakovicích.
Dopravní podnik v současné době připravuje nasadit trolejbusy také na linku číslo 119 z Veleslavína na Letiště Václava Havla. Také v tomto případě bude podnik využívat bateriové vozy, kdy troleje povedou z Veleslavína k Terminálu 3 a dále pojedou na baterii. Budou zde jezdit tříčlánkové vozy, které jsou delší než běžné kloubové autobusy. Elektrifikace letištní linky začne po Novém roce. Elektřinou poháněné vozy by měly jezdit rovněž na linkách 131, 134, 137, 176 a 191.
Do ulic Prahy trolejbusy vyjely v srpnu 1936. První linka vedla z tramvajové vozovny Střešovice přes Ořechovku a Hanspaulku ke kostelu svatého Matěje nedaleko Šárky. Poslední trolejbusová linka, která jezdila na Strahov, ukončila provoz před 50 lety, a to 15. října 1972.