Brno - Spory o to, kudy má vést rychlostní silnice R43 na jihu Moravy, se znovu vyostřují.
Vedení Brna silnici přes město nechce, podobně jako asi třicet tisíc lidí, kteří podepsali petici proti tomu, aby silnice vedla přes městskou část Bystrc.
Opačný názor však mají brněnští politici z ODS a starostové okolních obcí. Shodli se na tom, že výstavba čtyřproudé silnice mimo Brno neulehčí dopravnímu zatížení města. Starostové proto chtějí, aby stavba dálnice R43 vedla přes městskou část Bystrc.
"Vést dálnici jiným směrem by nic neřešilo. Příměstská dálnice je pro Brno nutností. Díky této stavbě konečně připojíme Bystrc důstojným způsobem k centru města," uvedl Aleš Kvapil, člen zastupitelstva města Brna.
Stavba za 40 miliard
Stavbu silnice R43 od počátku provázejí spory.
Čtěte více:
- Bursík: Hrozí, že nebudou peníze na R43 u Brna
- Ministerstvo: Dálnice přes Brno zatím vést nesmí
- Brno má naději, že se mu nová dálnice vyhne
Ty se vedou o dvě varianty její podoby, doplněné i o možnost vybudování velkého městského okruhu, který by fakticky zrušil její stavbu. Dohodu ztěžují i rozdílná stanoviska městských úředníků.
"Kvůli politické nejednotnosti přicházíme nejen o čas, ale i o finanční prostředky z EU. Nehledě na to, že každá nová studie stavby bere finance z rozpočtu stavebních prací," uvedla zastupitelka Anna Procházková.
Nová čtyřproudová silnice by měla zvýšit průjezdnost města a zabránit tím možnému kolapsu dopravy. Podle odhadů přijde stavba na 40 miliard.