V ČSSD startují volební kampaň. Do Brna odjeli vlakem

ČTK ČTK
27. 8. 2012 10:53
"Řekněte dost Nečasově vládě!" je heslo pro pondělní zahájení kampaně
Svoji kampaň ČSSD označila za kontaktní a skromnou.
Svoji kampaň ČSSD označila za kontaktní a skromnou. | Foto: Ludvík Hradilek

Praha - Sociální demokracie chce být v říjnových volbách "první na pásce" a obhájit vítězství ve všech 13 českých a moravských krajích.

Novinářům to v pondělí řekl předseda strany Bohuslav Sobotka ve vlaku cestou z Prahy do Brna.

Právě zde plánuje nejsilnější opoziční strana v pondělí odpoledne zahájit pod heslem "Řekněte dost Nečasově vládě!" svou předvolební kampaň před podzimními krajskými a senátními volbami.

"My jako politická strana vnímáme tyto volby ne jako individuální záležitost... Jsou to celostátní volby, v nichž kandiduje jedna ČSSD," poznamenal Sobotka.

Odmítl kritiku, že jeho strana v kampani před volbami rozhodujícími o krajských vládách "vytahuje" celostátní témata.

Podle sociální demokracie totiž volební výsledek na podzim buď nynější koaliční vládu posílí, či oslabí, a tak ČSSD i toto hlasování interpretuje jako referendum o vládě premiéra Petra Nečase (ODS).

Sobotka připomněl, že také ve volbách v roce 2008 byla tehdejší vládní koalice oslabena a následný pátý pokus vyslovit vládě ve sněmovně nedůvěru se zdařil. "Shodou okolností jsme v podobné statistické situaci," poznamenal předseda ČSSD.

V průzkumech nyní nejsilnější opoziční strana, která vládu kritizuje dlouhodobě například kvůli církevním restitucím, zvyšování daně z přidané hodnoty či penzijní reformě, chce ve volební kampani akcentovat také problematiku bezpečnosti, zdravotnictví, sociálních služeb či například dopravní obslužnosti, řekl novinářům Jan Hamáček, který má na starosti volební kampaň.

Kontaktní a skromná kampaň

I kvůli zájmu strany o ekologickou dopravu špičky ČSSD vyrazily v pondělí do Brna vídeňským expresem Franz Schubert, kde měla strana připojený vagon na konec soupravy. Odpoledne je čeká první z více než 150 předvolebních mítinků na brněnském Moravském náměstí.

Celková částka na kampaň ČSSD je okolo 90 milionů korun. Jádrem budou dva mikrobusy, které se budou pohybovat po celé ČR. "Chceme být v září a první polovině října každý den mezi lidmi," poznamenal Sobotka, který se chystá na více než stovku setkání s občany.

Kampaň podle něj bude kontaktní, přiměřená a skromná. Lidé budou mít možnost setkat se s kandidáty, vedením strany a jejím prezidentským kandidátem Jiřím Dienstbierem.

Předseda ČSSD připomněl, že billboardů zaměřených na kritiku chystaných církevních restitucí, které vzbudily výrazně odmítavou reakci některých církví, bylo po celé České republice jen pět desítek.

 

Právě se děje

Další zprávy