Praha - Občanští demokraté dnes nechali veřejnost nahlédnout do jejich předvolební kuchyně. Prozradili, že kampaň do Evropského parlamentu má stát 40 milionů a že je chtějí vést hlavně přes internet.
Za lídra si strana opět vybrala europoslance Jana Zahradila. O křeslo v Evropském parlamentu mají bojovat také bývalí hejtmani Evžen Tošenovský a Petr Zimmermann nebo šéf think-thanku eStat Edvard Kožušník.
Pořadí kandidátky bude výkonná rada strany schvalovat 9. února.
"Očekáváme, že ČSSD odehraje stejně jako loni kampaň na vnitrostranických tématech. Na tomto poli jsme připraveni se s nimi utkat," řekl novinářům Zahradil.
Proti ČSSD a bez chyb
Článek pokračuje pod grafikou
Zahradil označil socialisty za hlavního soupeře nadcházejících červnových voleb. Zdůraznil, že ODS už nesmí udělat stejnou chybu jako loni a kampaň podcenit.
Strana má ambici získat minimálně stejný výsledek, jaký se jí povedl ve volbách do Evropského parlamentu (EP) v roce 2004. Tehdy získala 30 procent hlasů voličů a v EP obsadila devět křesel.
Vedle domácích témat, na které socialisté loni vsadili a vyhráli s nimi, chce nejsilnější vládní strana oslovit voliče i s evropskými tématy jako je ekonomické zpomalení či energetická krize. I ta s domácí politikou úzce souvisí.
"ČSSD se obává svých vlastních voličů. Problematiku Evropské unie považují za málo významnou, obávají se také vzniku euroskeptických stran, které by jí mohly ubrat voliče. Nadto strana nemá vlastní evropskou politiku a obává se úspěšného průběhu českého předsednictví," pustil se do socialistů Zahradil.
40 milionů. Plus mínus
Manažer strany Jan Kočí dnes oznámil, že ODS na kampaň vyčlení 40 milionů korun. "Částka se může ještě hýbat, jak směrem nahoru, tak i dolů," uvedl Kočí.
Zahradil prozradil, že ODS chce zacílit na co největší počet voličů i díky virtuální komunitní síti Facebook.
"Budeme využívat možnost dostat se do počítačů těm voličům, kteří by mohli mít o kampaň ODS zájem a nejsou běžnými konzumenty denních zpráv," dodal Zahradil.