Praha - Občanští a sociální demokraté pokračují i během vládní krize v rozepřích a vyostřují kampaň před volbami do Evropského parlamentu.
Česko zaplavily oranžové billboardy. "Evropa nebo Česko, kašlu na to všecko. Váš Jiří Paroubek," vzkazuje z nich předseda ČSSD údajně národu.
ODS jimi naplno odstartovala kampaň do europarlamentu. Podle lídra kandidátky Jana Zahradila jde pouze o reakci na opozičního rivala.
"Jen ukazují na svoji aroganci a hloupost"
"ČSSD zahájila tento týden kampaň v tisku a na billboardech, ve které se snaží vytěžit z neradostné vnitropolitické situace body do eurovoleb. Cynicky tak parazituje na ostudě, kterou sama způsobila," tvrdí s odkazem na vyslovení nedůvěry vládě, které sociální demokraté iniciovali před dvěma týdny.
Jen si dělají reklamu na svoji aroganci a hloupost, ozývá se z Lidového domu. Podle vedoucího marketingu ČSSD Petra Dimuna to není poprvé, kdy ODS reaguje zesměšňováním. ČSSD prý zahájila předvolební kampaň už koncem minulého roku, když veřejnosti představila protikrizové návrhy.
"Reakcí ODS byl výsměch a zlehčování dopadů světové hospodářské krize na ČR," dodal.
Nejde přitom o první kontroverzní krok, k němuž nejsilnější parlamentní strana přistoupila.
V půli února spustila web ČSSDprotiVám.cz, kde se snaží své potenciální voliče upozornit na skandály, které v minulosti provázely sociálnědemokratické politiky.
K zesměšnění socialistů ovšem mimo jiné použila variaci na Adolfa Hitlera, kterou převzala z titulní strany časopisu Reflex.
Koncem března pro změnu partaj vyvěsila klip, v němž srovnává vyslovení nedůvěry vládě Mirka Topolánka s Mnichovskou zradou v roce 1938 a srpnem 1968.