Praha - Podnikatel Karel Janeček chce svou kampaní Vlny evoluce vyprovokovat diskusi o morálních hodnotách. Po masivní inzertní kampani chystá v rámci svého nového projektu i turné v krajích.
Cílem podle něj je zastavit apatii lidí k veřejným věcem a propojit v diskusní platformě "dobré lidi v naší zemi".
Zdůraznil, že projekt, v jehož rámci už týden vycházejí celostránkové inzeráty ve velkých denících, nesměřuje k založení politické strany, ani jiné aktivitě s konkrétním politickým cílem.
Janeček je jeden z podnikatelů, kteří se v poslední době výrazně veřejně angažují. Zatím se soustředil na protikorupční aktivity především prostřednictvím svého Nadačního fondu proti korupci.
Nyní se prý rozhodl přijít s projektem, který je pozitivní a má vést k tomu, aby lidé odpovědně přemýšleli o své budoucnosti.
Kampaň Vlny evoluce zatím spočívala ve zveřejnění obecných hesel - "Jde to i po dobrém", "Netolerovat zlo", "Chovej se líp, budeš šťastnější" či "Když lidé vidí pozitivní příklad, postupně se přidají".
Janečkův tým nechtěl zveřejnit, kolik zatím kampaň stála, náklady prý teprve přesně vyčíslí. Janeček v úterý ani neuvedl, jaké konkrétní hodnoty či témata chce podpořit.
Je ale přesvědčen, že se mu touto cestou podaří přispět ke změně poměrů v české společnosti.