Lidovci se distancovali od kampaně Evropě to osladíme

Red DOM
9. 9. 2008 18:15
Nikdo se nás neptal na názor, zlobí se
Foto: Ludvík Hradilek

Praha - Vládní kampaň na předsednictví EU vzbudila první nelibé reakce - u lidovců.

Vedení KDU-ČSL dnes vydalo prohlášení, v němž se od propagační kampaně "Evropě to osladíme" ostře distancuje:

"Celostátní výbor konstatoval, že k přípravě vládní kampaně k předsednictví ČR s heslem "Evropě to osladíme" nebyl nikdo z KDU-ČSL přizván a nebyla s nimi nijak konzultována. S představenou podobou kampaně nesouhlasí a zásadně se od ní distancuje. Celostátní výbor vyzval koaliční partnery, aby se v záležitostech propagace českého předsednictví EU vždy postupovalo v koaliční, respektive vládní shodě," stojí v prohlášení celostátního výboru KDU-ČSL.

Kritika okresních a krajských organizací

Mluvčí KDU-ČSL Martin Horálek uvedl, že vedení strany se nelíbí vyznění klipu, který jakoby říkal, že si hrajeme na něco víc než Evropa. "Vadí nám ten osten," řekl Aktuálně.cz Horálek.

"Kampaň vyvolala negativní reakce také u okresních a krajských organizací strany. Navíc žádný z ministrů naší strany ani mediální poradci nebyli informováni a přizváni ke spolupráci," dodal Horálek.

"Je nešťastné, že je to vydáváno za vládní kampaň a ani my, ani zelení o tom nevěděli. Navíc takovýto přístup - my to EU osladíme, není ku prospěchu. Říkáme tím, že EU je jakési cizí těleso, ta ironie není na místě, jsou to partneři, nemůžeme se na ně dívat přezíravě," řekl Aktuálně.cz místopředseda lidovců David Macek, který připustil, že na kampani je vidět rukopis ODS.

Ta je dlouhodobě ke členství ČR v EU skeptická. "Navíc je to potřetí, co ODS natvrdo prosazuje svou politiku a vydává ji za vládní. Prvním příkladem jsou billboardy s heslem, že jen ODS zvyšuje lidem důchody, další je takzvaná vládní kampaň s profilem premiéra, o které naši ministři také nevěděli. Třetí je tento klip," dodal Macek.

Foto: Aktuálně.cz

Místopředseda vlády pro evropské záležitosti Alexandr Vondra, který stojí za konceptem kampaně, je reakcí lidovců překvapen: "O kampani jsme s premiérem vládu stručně informovali předem, lidovci by neměli být až tak překvapeni," tvrdí.

"Kampaň ale není jen o sloganu. Ten byl zvolen, aby vyvolal překvapení a zájem o předsednictví, a to se povedlo. Vedli jsme o něm debatu uvnitř mého týmu i s odborníky," dodává Vondra.

"V další fázi již půjde o to uspokojit probuzený zájem a budeme chtít povzbudit věcnou debatu. V tom smyslu s lidovci počítáme. Bude na každém ministrovi, aby dokázal vysvětlit veřejnosti, jaké jsou jeho ambice pro předsednictví."

Nechceme stažení klipu

Lidovci podle Horálka nebudou žádat stažení klipu nebo zákaz jeho dalšího vysílání. "Dohodli jsme se, že by nebylo rozumné postupovat takto radikálně. Ale chceme, aby to bylo naposled, co o podobné sporné věci naše strana nevěděla," řekl Horálek.

Kampaň minulý týden představil premiér Mirek Topolánek a místopředseda vlády pro evropské záležitosti Alexandr Vondra.

Hlavní roli v reklamě režírované Alicí Nellis, která přišla na 12 milionů korun, hraje kostka cukru. V dalších rolích účinkují české "celebrity" různých profesí.

Podívejte se na videospot na stránkách Euroskop.cz.

Vondra při té příležitosti řekl, že se kampaň vyznačuje známými českými vlastnostmi - "originalitou, humorem, nadhledem a sebevědomím".

Dále čtěte: Osladíme vám to, vzkazuje Praha Evropské unii

 

Právě se děje

Další zprávy