Praha - Lidovci zvolili před volbami do evropského parlamentu šetrnou kampaň a opřou se v ní o ploty.
Rozhodli se požádat své členy a příznivce, aby jim zdarma nabídli k umístění předvolebních plakátů své ploty a zdi svých domů.
K této taktice vymysleli také slogan kampaně: Nevnímáme ploty jako bariéry, ale jako příležitost.
"KDU-ČSL nemůže konkurovat desítkám milionů korun, které investují konkurenční velké strany. Naše nesporná deviza je ale v početné členské základně," cituje lidovecký server europoslankyni Zuzanu Roithovou, která lidoveckou kandidátku vede.
"V minulých volbách do EP jsme získali přes devět procent voličů v ČR a třetí mandát nám unikl jen o pouhých 10 tisíc hlasů," připomíná v dopise, který rozeslala spolustraníkům.
Lidé nám píší
Mluvčí lidovců Martin Horálek na webu uvádí, že projekt má už řadu podporovatelů. "První odhady hovoří o tisících ploch v celé republice," píše.
Pro projekt využívá KDU-ČSL od začátku roku internet včetně populární služby serveru Facebook a kandidáti do europarlamentu promlouvají k voličům také z klipů na stránkách Youtube.
Kampaň jede
Lidovci uvedli, že ve dnes představeném projektu "ploty", na který volební štáb vyčlenil asi pětinu rozpočtu, by se první sada plakátů měla objevit v dubnu - bezprostředně po představení kampaně do Evropského parlamentu.
Kampaň před eurovolbami už rozjela většina stran. ODS podobně jako lidovci využívá internetový komunitní web Facebook, socialisté vsadili na hospodářskou krizi a objíždějí regiony s programem, na němž představují své vize, jak krizi čelit.