ČSSD vyúčtovala kampaň. ANO utratilo jasně nejvíc

ČTK ČTK
20. 12. 2013 13:48
Sociální demokraté utratili 87 milionů korun, Babišovo hnutí 111.
Foto: Jan Lipold

Praha - Sociální demokraté v rámci kampaně před sněmovními volbami využili 2653 billboardů a dalších venkovních inzertních ploch, v novinách si zadali 109 inzerátů. Vyplývá to ze zprávy o letošní kampani pro předčasné volby.

Největší parlamentní strana do ní investovala celkem 86,9 milionu korun. Limit si přitom stanovila na 90 milionů. Nejvíc peněz na kampaň tak vydalo hnutí ANO 2011, a to 111 milionů korun.

"Samozřejmě v účetnictví nic není konečné, vždycky je k nějakému datu. My ale nepředpokládáme, že by už nějaké platby přišly," řekl místopředseda sociální demokracie pro hospodaření Martin Starec. Finanční možnosti v kampani podle něj plně nevyčerpaly Královéhradecký a Karlovarský kraj, v rezervě centrály pak zůstaly přes dva miliony korun.

Za reklamu na venkovních plochách dala ČSSD během kampaně podle zprávy 18 milionů korun, za inzerci v tisku 15 milionů a online dalších 12 milionů. Na internetu se přitom její upoutávky zobrazily celkem 255milionkrát a zaznamenaly 170 000 kliků.

Strana investovala i do některých dalších inzertních prostředků jako volebních novin nebo dopisů občanům.

ANO své volební výdaje vyčíslilo na 111,3 milionu korun. Z toho téměř 60 milionů korun dala strana za reklamu, přes 19 milionů na billboardy a 14,7 milionu korun za služby PR agentur a konzultantů. TOP 09 utratila za kampaň 63,2 milionu korun.

Nejvíce peněz, a to 14,5 milionu korun, dala na inzerci. Původně plánovala dát na kampaň 50 milionů korun, podobně jako ODS.

KSČM a KDU-ČSL si volební výdaje stanovily na 30 milionů korun a hnutí Úsvit přímé demokracie Tomia Okamury na 15 milionů korun. U Strany práv občanů - Zemanovců, která ve volbách neuspěla, se objevovaly odhady 20 milionů korun, což ale podle organizace Transparency International neodpovídalo masivnosti kampaně.

 

Právě se děje

Další zprávy