Praha – Jen několik týdnů fungují v metropoli nové parkovací zóny a jejich provozovatel, firma Eltodo, musí už řešit nečekaný problém: Moderní parkovací automaty, které instalovala v městských částech Praha 3, 5 a 6, odmítají brát některé platební karty.
"Snažil jsem se zaplatit nejdříve sám, ale parkovací automat nefungoval. A nereagoval ani na kartu manželky," uvedl Štěpán Vorlíček z Prahy.
Když se pokusil problém řešit se zákaznickou podporou firmy Eltodo, od jejího operátora se mu dostalo nečekaného vysvětlení: Má prý příliš zabezpečenou kartu, a tak ji čtečka parkovacího automatu nepřečte.
"Řekl mi, že některé české banky mají vyšší systém zabezpečení, na které nebyl ten systém připravený. A že se zřejmě budou všechny čtečky reklamovat a pošlou se francouzskému výrobci k úpravě," dodal Vorlíček.
Problém potvrdila mluvčí Technické správy komunikací Barbora Lišková. Firma Eltodo podle ní již vše řeší s francouzským subdodavatelem.
"Poslali mu čtyři čtečky k testování a najití závady," uvedla s tím, že zatím nemá informace o tom, že by se měla reklamovat celá dodávka. "Tento typ automatů používají i na Slovensku a ve Francii a tam fungují a čtou všechny karty," dodala.
Problémy podle informaci Aktuálně.cz zaznamenali především klienti Zuno bank a Raiffeisenbank. "Víme o tom. Ale problém není na naší straně," řekla mluvčí Raiffeisenbak Petra Kopecká.
Podle Kopecké je problém v tom, že parkovací automat sice kartu načte, ale nedokončí transakci. "Klientům jsou tak neoprávněně blokovány částky za parkovné, které jsou však zároveň ihned vráceny. K neoprávněnému zaúčtování tedy nedochází," uvedla.
Samotné Eltodo na otázky, jak budou daný problém řešit a kterých bank konkrétně se týká, neodpovědělo. Jeho mluvčí Marat Saber uvedl, že se prý již k parkovacím automatům dostatečně vyjadřovali. "Vygooglujte si to," řekl pouze a konkrétní otázky už nechal bez odpovědi.