reklama
 
 

Zeman jako Dan Brown. Kampaň k jeho knize s mnoha billboardy platí firma senátora Valenty

16. 9. 2016 0:00
Za vydáním nejnovější knihy rozhovorů prezidenta Miloše Zemana stojí kromě jiného firmy „hazardního krále“ a senátora Ivo Valenty. Nakladatelství Olympia, které ji vydalo, zčásti vlastní firmy Our media a WCV Cyprus. V prvně jmenované firmě, která vydává Parlamentní listy, má Valenta poloviční podíl, WCV Cyprus vlastní. Sám podnikatel a senátor namítá, že s vydáním knihy nemá nic společného. „Kdo financuje kampaň ke zmíněné knize, nevím a ani se o to nezajímám,“ tvrdí Valenta s tím, že vše je na vedení samotného nakladatelství.

Praha – Za vydáním nejnovější knihy rozhovorů prezidenta Miloše Zemana stojí kromě jiného firmy "hazardního krále" a senátora Ivo Valenty, který má k prezidentovi i jeho lidem blízko.

Knihu totiž vydalo nakladatelství Olympia, které zčásti vlastní firmy Our media a WCV Cyprus. V prvně jmenované firmě, která vydává Parlamentní listy, má Valenta poloviční podíl, WCV Cyprus vlastní.

Olympia stojí také za velkou reklamou, která je s vydáním knihy spojená.

Celé dění kolem knihy se navíc podobá předvolební kampani. A to nejen kvůli tomu, že vychází krátce před volbami, ale také proto, že je doprovázená billboardovou kampaní a prezidentskými cestami, jejichž součástí je autogramiáda knihy. K tomu všemu ještě Zeman míří krátce před volbami do krajů, kde má jeho strana nejsilnější zastoupení.

I přes Valentův podíl sám podnikatel a senátor namítá, že s vydáním knihy nemá nic společného. "Kdo financuje kampaň ke zmíněné knize, nevím a ani se o to nezajímám," tvrdí Valenta s tím, že vše je na vedení samotného nakladatelství. "Kroky, které podniká nakladatelství Olympia, jsou v plné kompetenci jeho managementu a s mým politickým angažmá nemají nic společného," uvedl.

Ivo Valenta je ale lídrem společné kandidátky strany podnikatelů a svobodných ve Zlínském kraji. Ta by případně mohla po krajských volbách vládnout se Zemanovou Stranou práv občanů (SPO), která je nyní ve vedení kraje. Za SPO navíc kandidují na Zlínsku tři blízcí Zemanovi lidé, kancléř Vratislav Mynář, poradce Martin Nejedlý a Vladimír Kruliš, který organizuje prezidentovy cesty do krajů.

Povolební spolupráci s nimi Valenta přitom nevylučuje, záležet bude na volebních výsledcích. "Budou to voliči, kdo rozdá karty. Několikrát jsem uvedl, že spolupráci vylučuji pouze s KSČM," řekl Valenta. Ten sice v předvolební kampani kritizuje vedení Zlínského kraje, reprezentované koalicí ČSSD a Strany práv občanů, ale je patrné, že má k Zemanovi a jeho lidem blízko. Valenta se podobně jako Zeman vyjadřuje ostře na adresu uprchlíků, stejně jako Zeman je pro zrušení sankcí proti Rusku a stejně jako Zeman vystupuje často proti Evropské unii.

Můj učitel, říká Valenta o Čubovi

O jeho náklonnosti k okolí Zemana svědčí například i fakt, že při oslavě Nejedlého padesátin na Pražském hradě nechyběl Valenta mezi jeho gratulanty. A shodou okolností tento víkend proběhnou ve Slušovicích závody koní s názvem Dostihový den Františka Čuby a Ivo Valenty. Jak známo, Čuba, který sedí s Valentou v Senátu, patří mezi největší příznivce prezidenta. Na jeho přímluvu vstoupil i do Zemanovy strany a do letošního června byl ve vedení Zlínského kraje jako radní.

Valenta označuje Čubu za svého "učitele", protože před více než třiceti lety vedl Čuba slušovické družstvo a Valenta byl provozním hotelu, který pod družstvo spadal. O zapojení prezidenta do předvolební kampaně svědčí i jeho nynější návštěva Pardubického kraje, kde jej doprovází náměstek hejtmana za Stranu práv občanů Jaromír Dušek (lídr nynější kandidátky). Těsně před volbami navíc zamíří Zeman do Zlínského kraje.

Nesmyslné billboardy

Nakladatelství Olympia už avizovalo, že největší distribuční síť Euromedia bude posilovat prodej knihy v místech, kam Zeman vyráží před volbami na své cesty – zatím kniha vyšla v nákladu 5500 výtisků a propagují ji desítky billboardů. Na kolik vydání Zemanovy knihy a následná velká kampaň vyjdou, nechtěl ředitel Olympie Karel Hejna prozradit. "Cena je samozřejmě naše interní záležitost a mimo jiné podléhá i obchodnímu tajemství," podotkl.

Manažer marketingu nakladatelství Argo Richard Klíčník ovšem smysl billboardů zpochybňuje. "Billboardy jako prodejní prostředek na knihy v zásadě samy o sobě nefungují. My je používáme maximálně jednou do roka na takové autory jako Dan Brown, u kterého víme, že se ho prodá přes 100 tisíc výtisků," tvrdí.

Prezident už v první odpovědi řekl, že jeho vláda prosadila krajskou samosprávu, což není pravda. Celkem nemluvil pravdu šestkrát, říká Jan Tvrdoň | Video: Filip Horký |  08:04

autoři: Radek Bartoníček, Lukáš Prchal | 16. 9. 2016 0:00

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama