Kdo je Sexistické prasátečko? Tady jsou první tipy

Aktuálně.cz Aktuálně.cz
21. 7. 2012 16:30
Reklamy obsahující genderové předsudky lze navrhovat až do konce září
Jeden ze čtenářských návrhů
Jeden ze čtenářských návrhů | Foto: Lenka Klodová

Brno - Až do konce září můžete zasílat fotografie reklam, které podle vás obsahují genderové předsudky, do dalšího ročníku soutěže Sexistické prasátečko.

Akci pořádá organizace Nesehnutí, mediálním partnerem je online deník Aktuálně.cz.

"Mnoho lidí považuje za sexistické pouze reklamní spoty s obnaženými či spoře oděnými dívkami," uvádí organizátoři. Za pozornost přitom podle nich stojí i méně viditelné, ale o to nebezpečnější projevy, které zachycují nerovnost mezi muži a ženami.

"Sexismus si většina lidí spojuje jen se sexem. Proto si myslí, že kritizujeme jen nahotu v reklamě. Ve skutečnosti se však sexismus vztahuje k pohlaví," vysvětluje Petra Havlíková z organizace Nesehnutí.

Jedná se podle ní o nejrůznější stereotypy. Tak třeba muž, který dokáže vydělat peníze, ovšem o děti a domácnost se nepostará. Nebo žena, která sní o dokonale čisté koupelně a nezvládá řídit auto. Pořadatelé sem řadí i veškeré znázorňování starších lidí, které je na základě věku diskriminuje.

Projekt upozorňuje na inzeráty, které staví určitou skupinu (nejčastěji ženy) do nerovné pozice. První tipy jsou k vidění už nyní v následující fotogalerii.

 

Právě se děje

Další zprávy