Martin Charvát (ANO)
1) Jak vyřešit sociální problémy na Husově ulici?
V současné době město hodně sází na projekt asistence prevence kriminality. Je to správný směr, ale nestačí. Chce to více komunikace, více podpory (jak finanční, tak třeba vzdělání, pomoc při hledání práce). Musíme umět dávat to, co tato komunita skutečně potřebuje, a ne pouze to, co dobře vypadá na fotografiích v novinách. Náš program sází na dobré komunitní plánování. Město musí být vstřícný partner pro ty, kteří jsou v krizové situaci, musí umět podat pomocnou ruku. Ale musí také umět včas říci: „Ty už na to máš, tak se zkus postavit na vlastní nohy, my Ti s tím pomůžeme“.
2) Jak napravit špatnou skladbu městských obvodů? Je to vůbec zapotřebí?
V našich programových tezích říkáme „Úsporné, ale silné obvody“. Obvody mají smysl, pokud pomohou řešit lidem každodenní problémy, se kterými je zbytečné chodit (a často jezdit několik desítek minut) na magistrát. V tomto ohledu musejí být obvody silné. Přesto úsporné. Odmítáme rozsáhlý úřednický aparát v obvodech. Na rozdíl od současného vedení města se nebojíme spolupráce se silným, třeba i opozičním, starostou obvodu. On je pro nás důležitým partnerem při výkonu samosprávy. Základem funkčního města s úspornými, ale silnými obvody musí být jednoznačně plně funkční centrální magistrát.
3) Mělo by se dál rozšiřovat pardubické letiště?
Dávám jasné ANO pro rozvoj pardubického letiště, protože ho vnímáme jako bránu do světa. A naše hnutí podporuje rozvoj Pardubic. Letiště vnímáme jako jeden ze strategických bodů rozvoje.
4) Pardubice jsou čtvrté město v republice, co se heren na počet obyvatel týče. Jste pro zákaz hazardu ve městě?
Demokratická společnost doporučuje, usměrňuje a jen výjimečně absolutně zakazuje. Je to stejné jako s kouřením nebo alkoholem. Striktní zákaz nic nevyřeší. Ty, kteří démonu hazardu neodolají, bude kriminalizovat. Vyřešila někdy něco prohibice? Ne, právě naopak. Ale rozhodně jsem pro přísnou regulaci toho, kde a za jakých podmínek mohou herny fungovat. Tam můžeme být velmi přísní. A s tím souvisí i nekompromisní kontrola dodržování těchto pravidel.
5) Mělo by být Labe splavné až do Pardubic? Pokud ano, jak to zajistit a kde na to vzít peníze?
Splavněné Labe do Pardubic vnímáme jako strategický bod pro rozvoj Pardubic. Společně s letištěm a železničním uzlem může vytvořit dopravní multimodální logistické centrum – tedy jediné místo v České republice, kde se potkává silniční, železniční, letecká i vodní doprava. Tento projekt by se měl realizovat v rámci dotačních projektů Evropské unie, protože realizace tohoto projektu bude mít dopad na celkovou dopravní koncepci Evropy.