Praha - Na chyby při stavbě trasy metra z Dejvic do Motola poukázaly hned dva na sobě nezávislé audity, z jejichž zjištění vyplynulo mezi možnými viníky jméno společnosti Inženýring dopravních staveb.
Ve firmě, která pro dopravní podnik zajišťovala inženýrské služby na stavbách, léta pracoval nynější radní pro dopravu a zároveň předseda dozorčí rady pražského dopravního podniku Jiří Pařízek z TOP 09. Souběžně v dozorčí radě DPP i v IDS přitom působil dva roky.
Informoval o tom ve svém aktuálním vydání deník Insider.
Insider připomání přeběžné závěry zmiňovaných auditů - podle prvního z nich, vnitřního auditu dopravního podniku - IDS zadávala některé vícepráce bez potřebných výběrových řízení a dokumenty o fiktivních soutěžích k nim zajišťovala až zpětně. Vícepráce se navíc podle informací deníku Insider vyšplhaly k 30 až 40 % celkové částky. Kvůli chybám, jak plyne z auditu, hrozí dopravnímu podniku pokuta až 3,5 miliardy.
Radní Pařízek, nejvýše postavený politik Prahy v oblasti dopravy, říká, že o problémech s vícepracemi neví. Zprávu o vnitřním auditu DPP prý ještě nečetl a jeho závěry se nebude zabývat, dokud nebude zcela dokončen.
Přečtěte si další podrobnosti v placeném deníku Insider: Jak komentuje svůj možný střet zájmů radní Pařízek? A co říká ke svému angažmá v IDS?