Praha - Příjmy České televize zchudnou o peníze od takzvaných sponzorů reklamních znělek.
Česká televize se rozhodla tento typ reklamy od prvního září zrušit.
"Důvodem je sílící tlak regulačního orgánu, Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, která v posledních měsících vede s Českou televizí desítky (zatím 32) správních řízení týkajících se využití tohoto produktu v televizním vysílání. Správní řízení byla až dosud již v 17 případech ukončena uložením pokuty České televizi, přičemž výše pokut dosáhla zatím celkem 11 980 000 Kč," uvedl mluvčí ČT Ladislav Šticha.
Podle Štichy veřejnoprávní televize přijde o desítky milionů korun ročně.
Spor mezi Radou pro rozhlasové a televizní vysílání trvá už přes rok.
Podle rady není znělka oddělující reklamu od vysílání v právním slova smyslu pořad, a proto ani nemůže mít svého sponzora.
Česká televize má opačný názor. Podle ní "reklamní znělka je pořadem, neboť se jedná o obsahově souvislou, celistvou a časově ohraničenou část televizního vysílání" a jejímu sponzoringu od firem nic nebrání.
Konečné slovo pravděpodobně bude mít až soud.
Čtěte souvislosti: ČT dostala pokuty 18,5 milionu kvůli sponzoringu pořadů