Praha - Úspěchy českých sportovců na zimní olympiádě ve Vancouveru se odrážejí i na sledovanosti přenosů České televize.
Medailoví adepti Sáblíková, Bauer a samozřejmě český hokejový tým několikanásobně zvyšují počet diváků v často velmi nepříznivých časech.
Zatím největší úspěch zaznamenala Česká televize při nedělním přímém přenosu hokejového zápasu české reprezentace s Ruskem. Prestižní duel, který začal v přijatelných devět hodin večer, zhlédly 2 miliony 163 tisíc dospělých diváků, což byla více než polovina z celkového množství na trhu. Na program televize Nova se v danou chvíli dívalo téměř čtyřikrát méně lidí.
Silná podílová čísla na diváckém koláči získala veřejnoprávní televize i při dalších dvou hokejových představeních naší reprezentace. Zde se však jednalo o z běžného pohledu nezajímavé vysílací časy.
Úvodní derby se Slovenskem, které se vysílalo ve čtvrtek od šesti hodin ráno, sledovalo přes 900 tisíc diváků, méně atraktivní souboj s Lotyšskem přilákal k obrazovkám v noci na sobotu přes 600 tisíc lidí. Přičemž v obou případech sebrala Česká televize přes 75 procent podílu z celého trhu.
Noční rychlobruslení i běžky
Dalšími trumfy pro zvýšení čísel byly a jistě ještě budou přenosy Martiny Sáblíkové a Lukáše Bauera. V případě zlatého závodu rychlobruslařky se k televizím v neděli před půlnocí posadilo v průměru 1 milion 322 tisíc diváků. Včerejší bronzový závod zhlédlo téměř půl milionu lidí.
Pondělní výkon běžkaře Lukáše Bauera přilákal přes jeden milion a sto tisíc příznivců. Obdobně tomu bylo i při včerejším závodu.
Přestože olympijské přenosy odvádějí diváky ostatním televizím, zdá se, že dočasná ztráta nemá výrazný vliv na prodej reklam ve vysílacím čase. "Olympiáda má z pohledu celého reklamního trhu spíše menší vliv na plnění našich garancí, naše média mají dostatečné kapacity, takže plnění našich zákazníků není nijak ohrožené," sdělila Aktuálně.cz mluvčí TV Nova Michaela Fričová.
Podle ní se v případě olympiády jedná o krátkodobou záležitost, která finančně televizi výrazně nepostihne.
"Z našeho pohledu se nejedná o takový fenomén, který by nás nutil ke zlevňování. Naopak, i u nás někteří klienti poptávají reklamu ve vztahu k olympiádě, aby svá partnerství medializovali," poukázala mluvčí i na výhody, které sportovní svátek televizi přináší.