Praha - Stavba pražského tunelu Blanka pokračuje, vyžádá si ale velké změny v dopravě v okolí Letné.
Od první lednové soboty budou muset všechna osobní i nákladní auta, která doposud využívala ulice Milady Horákové v úseku Badeniho - U Sparty, jezdit po souběžné staveništní cestě, která slouží pro provoz směrem do centra.
Jižní koridor svede veškerou dopravu
Na jižní koridor této cesty se nyní přesune veškerý provoz v oblasti Letné. V každém směru bude řidičům sloužit jeden jízdní pruh, široký nejméně 3,5 metru. Silnici bude využívat i městská hromadná doprava, kterou přes den i v noci nahradí autobusové linky. Bude tudy jezdit i vnitrostátní a mezinárodní autobusová doprava.
Provoz z centra povede přes novou kruhovou křižovatku v místě, kde dnes stojí křižovatky ulice Milady Horákové a ulice U Sparty. Odtud se lidé dál dostanou na objízdnou cestu až ke křižovatce ulic Badeniho a Na Valech. Odtud odbočí vpravo do ulice Badeniho a po zhruba 150 metrech se dostanou na hlavní dopravní proud, který odbočí vlevo do ulice Milady Horákové - jako doposud jižní pás.
Pokud můžete, Letné se vyhněte, radí město
Ve směru do centra se nezmění nic, trasa povede nadále ulicí Na valech - jižní koridor - ulice Milady Horákové.
"Řidičům doporučujeme, aby zvážili, jestli je jejich cesta přes letnou skutečně nezbytná, a aby nadále využívali objízdné trasy," řekl mluvčí pražského magistrátu Jiří Wolf.
S novými autobusovými zastávkami městské hromadné dopravy nebo jinými zastávkami veřejné dopravy podle něj město nepočítá. Pěší provoz přes Letnou bude po celou dobu výluky stejný jako doposud, chodci budou moci projít po ulici Milady Horákové podél Sparty až na Špejchar.
Další omezení se plánují na únor
Další dopravní opatření v souvislosti se stavbou tunelového komplexu Blanka město plánuje na únor příštího roku. Tehdy by měli řidiči počítat s výlukou tramvají v úseku Špejchar - Prašný most.
"Jsme si vědomi toho, že změna dopravního režimu v této části Prahy může způsobit některé komplikace, a proto žádáme Pražany i návštěvníky metropole o pochopení a trpělivost," řekl tiskový mluvčí Wolf.
Jak informoval tiskový mluvčí společnosti Metrostav František Polák, stavba hlavní trasy tunelu bude pokračovat směrem k nádraží Dejvice. Zároveň se bude stavět výjezdová rampa z tunelu směrem ke stadionu.
Několikakilometrový tunelový komplex Blanka je součástí pražského městského okruhu a povede od Malovanky přes Letnou až do Tróje.
Celá trasa Blanky je dlouhá cca 6,5 kilometru. V budoucnu by tuto komunikaci mělo v běžném pracovním dnu využít přes 50 tisíc aut. Ročně by tak vozy tunelem Blanka urazily více než 103 milionů kilometrů. Stavba by měla být hotová v roce 2011.