Praha - Po České televizi změní design také Český rozhlas (ČRo). Nového loga se dočkají všechny stanice.
"Záměrem je celková obměna a sjednocení grafické podoby značek ČRo a vytvoření jednotného vizuálního stylu pro Český rozhlas a jednotlivé stanice," sdělil mluvčí ČRo Jakub Čížek Aktuálně.cz.
Podle něj se jedná zejména o prvky Corporate designu. "To znamená redesign korporátního logotypu Českého rozhlasu, dále pak logotypů všech stanic ČRo, uměleckých těles, soutěží a projektů," dodal Čížek.
Novou korporátní identitu by organizace měla zavést během roku 2013, kdy bude slavit 90 let od zahájení pravidelného vysílání. Zakázka by měla ČRo přijít až na částku 2,5 milionu korun, i když podnik předpokládá, že konečná cena bude nižší. Autor nového designu vzejde z výběrového řízení, které bude vyhlášeno v polovině května.
Další miliony půjdou na nové přelepy aut, vizitky či změny interiérů a exteriérů budov. "Odhad celkových nákladů za zavedení všech nových prvků v praxi je pět až 7,5 milionu korun," uvedl Čížek.
Současné logo ČRo pochází z let 1995 až 1996, autorem je agentura Men on the Moon. Z její dílny pochází také logotypy řady celoplošných i regionálních stanic ČRo. V roce 1997 nové logo získalo ocenění Logo roku.
Český rozhlas se také rozhodl najít několik reklamních agentur, se kterými by uzavřel rámcovou smlouvu na dodávku reklamních služeb. Za optimální považuje výběr tří agentur. Předběžná celková hodnota plnění je 160 milionů korun bez DPH. Rámcové smlouvy budou uzavřeny na čtyři roky, první zakázky by se měly objevit letos v červnu, napsal středeční E15.