Česko by mělo víc regulovat mediální trh, řekl Sobotka

ČTK ČTK
24. 6. 2015 19:25
Premiér chce tak zabránit potenciální situaci, kdy by jeden dominantní hráč ovládal celý trh.
Bohuslav Sobotka
Bohuslav Sobotka | Foto: ČTK

Praha - Česko by do budoucna mělo více regulovat mediální trh, aby se nestalo, že ho celý bude ovládat jen jeden dominantní hráč. Limity by mohly být stanoveny například procentuálním podílem na mediálním trhu, myslí si premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD).

Řekl to večer novinářům po jednání se členy Evropské vysílací unie, která sdružuje evropská veřejnoprávní média.

"To, co asi do budoucna budeme muset řešit z hlediska naší mediální legislativy, je otázka určitého křížení vlastnictví, tak abychom tady v České republice neumožnili vytvoření nějakého monopolu na vlastnictví médií.

A tady je potřeba, abychom se inspirovali ve vyspělých zemích a zavedli do naší legislativy určité pojistky," je přesvědčen ministerský předseda.

Babiš je ještě v normě

Jako příklad uvedl regulaci hospodářské soutěže, kde se jinak pohlíží na subjekt, který má pět procent na trhu a jinak na subjekt, který ovládá 60 procent.

"Takže, já si myslím, že bychom obdobné regulace mohli zavést i v mediální oblasti. To znamená, aby tady byla jistá bariéra, která by bránila tomu, aby například jedna firma nebo dvě firmy totálně ovládly mediální prostředí v České republice," uvedl.

Současného ministra financí Andreje Babiše (ANO), který vlastní například celostátní deníky Mladá fronta Dnes a Lidové noviny, by se ale omezení dotknout nemuselo.

"Já myslím, že dva celostátní deníky se do toho ještě vejdou," poznamenal Sobotka. Nejde podle něj o konkrétního majitele, ale o udržení různorodosti na trhu. O možných návrzích se podle něj nyní vede debata na ministerstvu kultury.

 

Právě se děje

Další zprávy