"Letos budou pokračovat dodávky elektrických jednotek RegioPanter ve dvou a třívozovém provedení a koncem roku by měly být naplněny oba rámcové kontrakty na celkem 110 jednotek," řekl člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta.
"Počítáme také se zahájením dodávek RegioFoxů, které nabraly zpoždění hlavně v oblasti schvalování do provozu. Kvůli tomu bychom měli letos najednou nasadit do provozu jejich větší počet," dodal Ješeta.
V létě by pak dráhy měly zahájit zkušební provoz vozy ComfortJet na lince Praha - Ostrava a Ostrava - Praha - Františkovy Lázně, později i na linkách do Berlína. Po celý rok pak budou ČD pokračovat v přebírání 22 lokomotiv Siemens Vectron od leasingové společnosti RSL. Na konci roku jich tak budou mít k dispozici od této společnosti celkem 50.
"Když budeme počítat každý vůz a článek jednotek samostatně, je to zhruba 440 jednotlivých vozidel," řekl předseda představenstva a generální ředitel ČD Michal Krapinec. Dodal, že tím na železnici pro cestující přibude 22 tisíc míst. Vlaky podle něj budou bezbariérové, klimatizované, budou mít wi-fi a další moderní příslušenství.
Nová výbava ČD bude jezdit ve 13 krajích České republiky. Nejvíce regionálních souprav dráhy nasadí v Praze a ve Středočeském, Královéhradeckém a Olomouckém kraji. V těchto regionech vlaky často přejíždějí do jiných krajů a obslouží jich tak i více najednou. V roce 2024 budou nové vozy dodány například na tratě Praha - Ústí nad Labem, Pardubice - Havlíčkův Brod, nebo na trasu z Přerova přes Otrokovice a Staré Město u Uherského Hradiště do Břeclavi a na další tratě.